regulace alternatoru s permanentnimi magnety

Kručinský Ladislav ladislav.krucinsky@linde-mh.cz
Středa Září 30 11:03:59 CEST 2009

Nějak tomu nerozumím - pořád se tady manipuluje s pojmem "zkratování" v rámci regulace. Pokud zkratuju vinutí u cívky vedle které se pohybuje magnet, dosáhnu intenzivního brždění toho pohybu (viz zkratování magnetoelektr. měřicího přístroje).  To jako v případě daného alternátoru nebude vadit, že půjde "ztuha" ?

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Wednesday, September 30, 2009 10:14 AM
To: HW-news
Subject: Re: regulace alternatoru s permanentnimi magnety

Sice jsem takový regulátor neviděl (kdysi hrozilo že něco takového budu dělat), ale logicky bych předpokládal že tam bude usměrňovač a bude se zkratovávat ten drát za ním. Pokud je to 1f altík, šlo by to i s tyristorem (má šanci občas i rozepnout). U 3f asi jedině s fetem a nevázat se na kmitočet toho alternátoru. Takže zkratovací FET, za ním oddělovací dioda a ještě před ní odebírat napájení pro řízení toho fetu. Dioda a kondenzátor, komparátor s hysterezí. Přeleze přes 14,2V, sepnout. Klesne na kondenzátoru napětí pod něco, rozepnout. Toť vše, nic víc není potřeba.
Anděl