Re: Příklepová vrtačka

Martin Záruba swz@volny.cz
Středa Září 30 07:12:17 CEST 2009

Toto kladivo mam. Po absolvovani stavby uz moc pekne nevypada, ale stale
funguje bez problemu. Jedinym neprijemnym nedostatkem je, ze nema regulaci
otacek.
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 29, 2009 9:13 AM
Subject: Re: Příklepová vrtačka

Hmmm, mel jsem na tohle tema nekolikaletou (na pokracovani) hospodskou
debatu s kolegou co byl vyznavac znackoveho naradi. Postupem casu zmenil
nazor - jak mu znackove naradi odchazelo pri stavbe jeho baraku
(prestavba stareho baraku). Navic u cajku za 10.000Kc mate strach ho
nekam polozit aby se na nej neco nevylilo.

Pred 5 lety jsme koupili za nejakych 1100Kc tohle kladivo 850W od Asistu:
http://www.zalevno.cz/z/436996/naradi-a-stroje/vrtacky-a-kladiva/pneumaticke-vrtaci-kladivo-asist-850w

odeslo az pote co jsme na nej pridelali straslivy 60mm trubkovy 1m
dlouhy vrtak - ozubene kolo je do prevodu tlacene perem a tu silenou
silu nevydrzelo a zaclo preskakovat a prislo o zuby. Dodnes ale funguje
jako sbijecka.
Ja pred mesicem v panelaku mel vrtat asi 20ks 12mm der a tak jsem ho sel
znovu koupit a nastesti jej sehnal za tusim 1200Kc v Obi kde ho
doprodavali - maji tam ted uz jen ty novejsi a drazsi "ocucane" typy
ktere se mi moc nelibi.
V kufriku jsou i celkem slusne vrtaky a vyborne sekace - vydrzi vic nez
lecktere znackove.

P.S. Kolega uz take pouziva 2 roky tohle kladivo a je spokojeny - sekace
ma uz sice polovicni, ale jinak krome obcasneho namazani neni zadny
problem. Ono take proc ne kdyz je to okopirovana 15 let stara profi
Makita - vim to protoze jsme si ji pujcovali na montaze siti.

P.P.S. Pri amaterskem pouziti nejde nikdy o zivot a prinejhorsim se
seberete a dojedete si do kramu koupit nove. Navic ty amaterske rady
znackovych cajku jsou uplne stejne jak ty "neznackove".

Radek Vicek

Kručinský Ladislav napsal(a):
> Zdravím.
>  Jako majitel ne nového baráku se připojím s názorem:
> Zastávám trošku jinou filozofii než kolega Šerych.
> Když vrtačku tak vrtací kladivo Bosch s pneumatickým příklepem, zelenou
řadu s upínáním SDS plus, s možností vypnutí příklepu nebo rotace.
> Nestojí tak závratně mnoho (cena někde kolem 3000) a na rozdíl od
"bouracích" kladiv za neuvěřitelných 1200,- se na ni prostě můžete
spolehnout. A to je velmi důležitý argument i v amatérských podmínkách.
Pokud máte na krku barák tak asi víte co to znamená když se nachystáte na
ten jeden víkend (výměna obkladů nebo zasekat kousek nějakého vedení někam
nebo jenom pověsit něco na zeď...) a po pěti minutách odkráčí vercajk. To je
na zabití a k tomu se zpravidla v ten moment chystá manželka. Skutečně
radím - v tomhle místě nešetřete ! Nevím jak vy ale mně nebaví jezdit s
reklamacemi, byť oprávněnými a promptně řešenými.