RE: Svetlovody k LEDkam.

d.petr d.petr@post.cz
Úterý Září 29 15:38:48 CEST 2009

> Od: Serych Jakub <Serych@panska.cz>
> Nešlo. Uvědomte si, že vlákno (pokud použijete pro tohle ten lepší případ -
> multimode) má průměr jádra nějakých 60um, tedy plocha vstupu je cca 0,0028mm2.
> Jde-li řekněme o 3mm LEDku, je její povrch cca 7mm2 (pocitam to jako polokouli
> do ktere LEDka sviti). Do vlakna mate tedy sanci dostat cca 1/2500 vykonu one
> LEDky a to pouze za predpokladu, ze vsechny paprsky budou dopadat pod uhly
> mensimi nez jsou dany numerickou aperturou toho vlakna. Cili v realu si reknete,
> ze zhruba jednu petitisicinu az jednu desetitisicinu vykonu tam protlacite
> [...]

Tak nešlo, no. Já jsem si jen vzpomněl na dobu, kdy opt. vlákna ještě nebyla tak běžná a kamarádi mi nadšeně ten vynález ukazovali: vzali kousek kablíku, na jedné straně do toho posvítili (nevím už čím, možná LED, možná baterkou, rozhodně neměli žádnou HiTech) a na druhé straně to bylo vidět.
Možná už dneska stojí i ta vlákna za prd. :-)
PM