Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Září 29 12:44:18 CEST 2009

Mám 15 let vrtačku Narex nějaké 13HC něco (2 rychlosti, regulace, zpátečka),
jediné co jí jde špatně, je vrtání 20mm vrtákem do betonu, ale taky se to
dá, byť ne zrovna nejrychleji. Nejhorší ale je, když vidiákem trefíte
armaturu, to pak přes ni jde hodně dlouho. Ve srovnání s profi nářadím má
ale moc jemný a strašně rychlý příklep, ale nějak jsem nepozoroval moc velký
rozdíl v rychlosti vrtání oproti té profi, jen že je to strašlivý uši rvoucí
kravál. Tu regulaci rychlosti málokdy jedu naplno, možná i kvůli tomu
kraválu. Když jede naplno, tak rozdíl v rychlosti vrtání do betonu není o
moc větší, než když ten kravál nedělá. Cihlu vrtám bez příklepu, s příklepem
mi praskají (duté cihly).

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>

2009/9/29 Vláďa Anděl <vaelektronik@vaelektronik.cz>:
> Já tyhle věci chodím kupovat do narexácké prodejny - k odborníkům. S tím
> pánem se dobře znám a tak mi vždycky poradí. "Klasická" příklepovka -
> vrtačka s mechanickým příklepem vůbec není do betonu, je počítaná do
> cihel.
> Taky jsem s ní v paneláku vrtal 2 hodiny jednu díru :-)

Já jsem jednou přidělával dvě poličky, dohromady 8 děr. Když jsem
vrtal tu poslední, narazil jsem na kámen a byl jsem v koncích. Nebylo
možný vyvrtat díru přesně tam, kde jsem potřeboval, furt mi to
ujíždělo z toho šutru vedle. Tak jsem musel vyvrtat 8 jiných děr
(poličky jsou stejně vysoko) a ty hotový díry zaplácat sádrou ;-)

Mám jen obyč. malou příklepovku výrobce snad Ferm.