[OT] problem s cerpadlem mycky

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Úterý Září 29 10:29:28 CEST 2009

Zdravim, o vikendu jsem delal mensi servis spocivajici ve zlamani rukou a
vytazeni hlavniho cerpadla, nasledne uspesneho testu systemu proti zaplaveni
a ted teda funguje jako predtim. Mycka Baumatic je stara asi 4-5 let.K veci:
- asi 2 roky se projevuje problem, ze se cerpadlo obcas nerozbehne, coz by
bez vcasneho zasahu bylo pro motor asi fatalni - takze je to trosku opruz.
Motor je klasicky 2 fazovy, 65W s kondenzatorem 5uF, pri manualnim otaceni
mi prijde odpor hridele (tvoren pruznym axialnim tesnenim v cerpadle -
stejny princip jako u aut) primereny, ale rezerva momentu pro rozbeh je
velmi mala. Cerpadlo netece, loziska motoru evidentne OK. Vlastni box s
cerpadlem a vrtulkou se da od motoru demontovat, vse na cerpadle je plastove
(tim snad vylucuji korozi atp.) Vecer kdyz tak nekam hodim fotky. Tesneni
cerpadla jsem dukladne promazal bilou vazelinou (ve spreji) a nejak se to
projevilo, kazdopadne tam urcite nevydrzi vecne, IMHO to bude spis
samomazne.

1) vi nekdo, kde zacit patrat po novem dile? Prodava se zvlast cerpadlo nebo
jenn komplet s motorem? (nejake typove oznaceni na cerpadle jsem nenasel)
2) neresil to nekdo? Napadlo me podlozit hridelku a snizit tlak na tesneni,
ale...
3) nemuze nejak ztratit kapacitu ten kondenzator? Pokud by se dal vetsi,
mohl by se zvysit rozbehovy moment?

Dik za kazdou radu.