Příklepová vrtačka

Martin Šaněk sanek.martin@volny.cz
Úterý Září 29 05:53:04 CEST 2009

Dobrý den,

  tato konference vyřešila již mnoho otázek - mohu mít také jednu?
   Dostal jsem se do okamžiku, kdy prostě potřebuji koupit
   příklepovou vratčku. Mám normálních několik, jak na elektriku tak i
   na baterky, ale žádnou s příklepem. Onehdá jsem se snažil vyvrtat
   průměr 6 do překladu a nic... Náhodou byl přítomen brácha ten
   přinesl svojí ruční (no stála strašlivých 14kKč) ale jednou rukou
   a úsměvěm "probodnul" ten strašlivý beton. No a ve mě bouchly saze...

   Čili začal jsem se shánět po něčem takovém a našel samozřejmě
   spoustu výrobků. Protože jsem nikdy s ničím podobným stabilně
   nepracoval, potřeboval bych poradit. Zadání je asi takovéto:

   1. mám to na domácí použití. Nikdy nebudu mít firmu a nebudu to
   používat denně

   2. pro normní vrtání mám spoustu jiného nářadí. Tuto vrtačku
   potřebuju k vrtání do zdí, betonu a podobných zvěrstev.

   3. kromě vrtání bych ji využil i pro vysekávání děr (třeba teď
   musím udělat díru do základů, abych protáhnul trubku od studně -
   asi 180 průměr..)

   4. protože to potřebuju domu, asi bych preferoval připojení k
   síti, protože baterky budou věčně vybité od nepoužívání...

   5. nechtěl bych do toho investovat víc než 5000 Kč..

   V ruzných obchodech jsem našel také různé popisy. Vrtá mi hlavou
   (příhodný termín k tématu :-)) zda je lepší pneumatické, nebo
   elektrické kladivo. Také energie příklepu (uváděná často v J) mi
   vůbec nic nenaznačuje.. - nevíte prosím co se představit pod
   pojmem ..."energie příklepu 3,5 J" ...

   Co by jste říkali např. této: http://www.uni-max.cz/vrtaci-kladivo-1-250-w/d/

   Děkuji mnohokrát za každou radu a přeji hezký den všem

   Martin

 mailto:sanek.martin@volny.cz