pripojeni LCD displeje s hd44780 k 3,3V uC

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Září 25 12:53:18 CEST 2009

připojení:
- to je někdy skutečně trochu problém. Ale u amatérské konstrukce zas lze
provést nekorektní krok, jako je připájení drátků přímo na konektor - Pokud
na tom nechcete dělat hry, stačí SPI, takže většinu pinů není nutno pájet,
nebo můžete většinu nižších bitů paralelní sběrnice zapojit na GND.
- Navíc je i dost displejů pro DPS (např. EADOG a EADIP z SOS).
- Střední cesta jsou displeje s pájecími "konektory" (plochý kablík s koncem
určeným pro pájení), které připájíte podobně, jako běžný SMD integráč.

uchycení:
- všechny jsou určeny pro montáž přímo na DPS. Tzn. uchycením vaší DPS
uchytíte i displej.

Skutečně nic těžkého, tohle zvládlo jedno dítě na táboře:
www.dejvice.cz/edison/displej.avi
128x64, jednostranná DPS, ATmega8, konektor Molex, displej drží za 4 piny od
podsvícení a kousek oboustranky, který na něm byl již od výrobce

PH

From: "Marek Sembol" <hwm.land@gmail.com>
No ja naopak v COG vidim (pro amaterskou praxi) radu nevyhod. Treba
atypicke konektory (je pro mne jednoduzsi pinlista nez konektor na
paskovy vodic), problem s uchycenim (tu klasickou obludu proste
prisroubuji).
Pro prumyslovou vyrobu to samo nevadi:)