FK Technics IPC-1

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Září 24 20:40:32 CEST 2009



Teda co se tyce poskytovatele pripojeni - Pouzivam dlouhodobe pripojeni 
od providera - jsem s nim spokojeny . Na zadost slevy akceptuje 
polovinu. Od te doby ta firma u me klesla......   Zajimave, ze az po 
tom, co nabidli na moji zadost slevu. Do te doby jsem tu firmu neznal? 
Jejich obchodní praktiky, sluzby??
Sorry , ja nekomu davat dlouho 6400 kc mesicne sakra si  o fy neco 
zjistim a pohlidam, abych platil to co ostatni a nebrali me na hul...
Tady slo evidentne o spatneho zakanika, ktery sice chtel slevu, ale 
protoze byla velka(mala) tak radeji utekl.

Ja bych rad doplnil - ten popis nejde aplikovat obecne. Treba u toho 
pripojeni internetu je dnes naprosto normalni, ze cena za stejny produkt 
se muze diametralne lisit treba dle lokality.  Nebo s temi zakazniky bod 
2 , co kupuji jen to nejlevnejsi - vzdyt drazsi produkt muze byt mene 
kvalitni a ja nemuzu ovlivnovat zakaznika v jeho vyberu. Mozna poradit, 
ale odmitnout protoze kupuje lacine produkty?  Tak je nenabízím ne?

A co se tyce akci s nulovym ziskem , nebo prodelkem. I to je obchod a k 
obchodu to patri. A dobry obchodnik zduvodni rozdilnou cenu stejneho 
vyrobku pro ruzne zakazniky stejne tak dobre, jako obhaji cenu prohuktu.
On cas ukaze kdo dobry obchodnik je a kdo neni.

Ja si dovolim takovy maly priklad:
Pred casem jsem na jedne nejmenovane vystave navstivil SW firmu , kteri 
prodavali a preprodavali sw. Tenkrat jsem shanel neco na kopirovani 
disku, libil se mi GHOST , potreboval jsem legalni zakoupenou licenci atd...
Obchodnik mel, docela produkt ovladal, predvedl, popsal moznosti. 
Nasledovaly info o cenach, o dnes prodanych poctech sw a dotazy na co to 
jako chci.
Po vysvetleni, ze jse o vicemene soukrome vyuziti a obcasnou zalohu 
imagi mnou instalovanych PC ( pro potreby opetnych rychlych instalaci ) 
v poctu cca 1-2 ks / mesicne  me obchodnik "venoval" jednu licenci 
ZDARMA. Na dotaz ze jako proc, a ze na tom prodela a ja rad  rad 
zaplatim me vysvetlil, ze i prodelek je vydelek a pro nej urcite 
reklama, narozdil od licence, kterou proda do podniku....
Mel pravdu, po case jsem doporucil u onoho prodejce nakup dalsich 6 
licenci pro podnik....Produkt funguje a ja mu stale delam dobrou reklamu.

Dodnes si jeho vyrok pamatuji a slova " i prodelek je vydelek" mam vryta 
do pameti.


Sam jsem se podobne zachoval pri zakazce fotografii pro skolu, kdy jsem 
spolecna tridni foto poskytnul za "naklady" na zhotoveni uz proto, ze 
tam chodila moje dcera. Vlastne jsem na tom onehda prodelal, protoze cas 
tam straveny a dopravu jsem hradil ze sve kapsy.
Dodnes tam chodim a vzdy me znovu volaji i kdyz uz fotografuji  "se 
ziskem". 

Je na tom neco spatne?  Neni, je to zdrava konkurence na ktere muze 
vydelat jak zakaznik, tak i rozumny obchodnik.
Od te doby mi nedela vubec zadny problem nabizet ruzne ( smluvni) ceny 
za ruzne sluzby. Delaji to tak velke obchody ( akce)  a zakaznik na to 
moc dobre slysi.

Jakub


Zdenek Aster napsal(a):
> Ano me osobne jsi udelal velkou radost, moc pekne a rozumne napsane.
> Ale vim, ze existuji obory kde, spousta myslenek co je zde napsanych
> nefunguji, bohuzel, on to treba trh casem vyresi :-D Ale jinak s tim,
> samozrejme souhlasim. Muselo to zabrat docela dost casu to
> sesmolit. Tak alespon cestne uznani ;-)
>
> Zdenek Aster
>
> ----- Original Message ----- 
> From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Thursday, September 24, 2009 6:49 PM
> Subject: Re: FK Technics IPC-1
>
>
> Puvodni zprava ze dne 24.9.2009 od k.novo:
>
>   
>> Dobry obchodnik se od spatneho pozna predevsim tak, ze ten dobry si
>> zakaznika vazi a snazi se mu vyjit vstrici,
>>     
>
> Ano, samozrejme, to je pravda. Ovsem az do chvile, kdy zakaznik zacne
> obchodnika nejakym zpusobem vydirat :-) To vazne neni dobry zpusob,
> jak uzavrit jakykoliv vztah, treba obchodni...
>
>   
>> Pokud mi nekdo prozradi jedine pozitivum, ktere obchodniku prinese
>> odmitnuti zakaznika, ktery rika ano koupim to u vas za stejnych
>> podminek, za jakych to prodava vas dealer nebo nekoupim nic , uznam,
>> ze se pletu a pravdu ma obchodnik. V tomto pripade jde o drobne, ale
>> zde je jiny priklad.
>>     
>
> Priklad jsem si precetl. Jsem si naprosto jisty, ze jsem velmi dobry
> obchodnik z hlediska vztahu se zakazniky, pece o zakazniky, vyrizovani
> reklamaci apod. Nicmene takoveto obchody i zakazniky bez problemu a
> bez diskuzi odmitam.
>
> Uz se mi to nekolikrat stalo. Naposledy, co si pamatuji, nekdy pred
> rokem zavolal takovy velmi sebevedomy pan, ktery se uz od zacatku
> choval velmi svetacky, upozornil me, ze je taky z oboru, ze dobre vi,
> jak se pohybuji marze v software (mel zajem o software), pak spousty
> dalsich podobnych hlasek, az po tu, ze on vlastne skoro jakoby ten
> vyvoj tohoto produktu dela, mi rekl, ze tedy mam nasadit nejakou hodne
> rozumnou cenu. Slusne jsem se s nim rozloucil a pozadal ho, at si ten
> software koupi jinde.
>
> No a proc jsem ho poslal jinam? Kdyz pritom v ramci spokojenosti a
> nadseni zakaznika jsem schopen prodelat, abych pak v dlouhem horizontu
> vydelal, a byli jsme spokojeni ja i zakaznik? Ma to nekolik duvodu.
> Tohle proste neni muj zakaznik. Ja ho jako zakaznika jednoduse nechci
> (pri vsi ucte). Proc?
>
> 1. Ja nejsem trhovec a nechci, aby se ke mne tak moji zakaznici
> chovali. Ani ja se tak k zakaznikum nechovam. Velmi rad poskytnu
> kvalitni produkt, kvalitni technickou podporu, predprodejni servis,
> zaruku, moznost vraceni produktu, mnohdy zapujceni, pozarucni servis,
> osobni pristup, proste cokoliv. Rad poskytnu, pokud je to mozne, i
> opravnene slevy, treba pri zajimavem odberu vice kusu, dalsimu
> prodejci, stalemu zakaznikovi apod. Nicmene o cene zasadne nesmlouvam
> a take neplatice netrpim a nepodporuji.
>
> 2. Zakaznik, ktery si kupuje jen to nejlevnejsi, nema pro me zadny
> smysl, ja mam zajem hlavne o dlouhodobe zakazniky, ke kterym si mohu
> vybudovat vztah, kteri se ke me budou stale vracet, budou s mymi
> produkty spokojeni a z meho servisu nadseni. Zakaznik, ktery chce
> neopravnenou slevu (tj. neni to sleva treba proto, ze objedna 100
> kusu, a nebo to potrebuje dale prodat a neco na tom vydelat, ale je to
> sleva proto, ze si mysli, ze jsem dobrocinny ustav a on si me prave
> vybral) mi stejne ted nic nevydela a nevydela ani kdykoliv pozdeji. Je
> pro me absolutne nezajimavy, obchod s nim pro me neni vyhodny a ja
> nemam zajem mu prodat.
>
> 3. Takovy zakaznik mi muze naopak velmi uskodit. Je to pro me velmi
> nebezpecne mu neco prodat. Nejen ze pri nulove nebo velmi nizke
> provizi jaksi nebudu mit na servis, ktery ovsem prave takovy zakaznik
> bude vyzadovat v maximalni mire (ano, to jsou prave ti nejvetsi
> stezovatele, reklamovaci, vyhledavaci problemu a konfliktu), takze
> budu muset tento servis financovat z provize od ostatnich zakazniku.
> Ale hlavne, takovy zakaznik mi muze nastvat ostatni zakazniky, kteri
> me zivi. Jednoduse tak, ze se jini zakaznici dozvedi, ze tento u me
> nakoupil s velkou slevou. Ti, kteri jeste nenakoupili, ji budou take
> pozadovat, a ti, kteri jiz nakoupili draz u me uz nikdy nic nekoupi,
> reknou o tom dalsim potencialnim zakaznikum, svym kamaradum, a ti u me
> take nic nekoupi. Neni nic horsiho nez vedet, ze jsem za to stejne
> u stejneho prodejce zaplatil o 20% vic nez kamarad... To je velmi
> nebezpecne!
>
> 4. Jestlize bych byl schopen komukoliv nabidnout neopodstatnenou
> slevu, pak jsem velmi neseriozni. Jednoznacne proto, ze z ceho vlastne
> vychazi moje koncova cena? A komu vlastne davam onu slevu? Co by se
> stalo, kdyby si zakaznik o tu cenu nerekl? To je velmi amatersky a
> neseriozni pristup.
>
> Jednou jsem mel internetove pripojeni od jedne mistni firmy a platil
> jsem 6.400 mesicne nekolik let. Pak prislo ADSL a ja jsem jim zavolal,
> ze by meli nejak reagovat, ze uz bych mel platit mene. Ten obchodnik
> od nich mi do telefonu rekl: "No a kolik byste si jako predstavoval?"
> Ja takove otazky nemam rad, tak jsem si rekl, ze ho naseru, a
> odpovedel jsem: "Polovinu." a on ihned bez zavahani na to: "Dobre, ja
> vam zitra prinesu novou smlouvu." - no super. Jak jsem se v ten moment
> citil? Blbe. Ta firma u me hodne klesla a do pul roku jsem je opustil.
> Nebylo to jen kvuli tomuhle, bylo to i kvuli technickym problemum a
> pristupu, ale diky teto zkusenosti jsem s tim nemel nejmensi problem,
> byl to jeden z hrebicku do rakve.
>
> 5. Zakaznik, ktery ke mne prijde a hned si rika o slevu, mi tim rika:
>
> a) Bud ze nekde jinde to videl prodavat levneji a nevidi rozdil mezi
> mym servisem a servisem te jine firmy. S tim se da neco delat,
> zakaznikovi lze vysvetlit, kde jsou ty rozdily, proc si to koupit
> zrovna u me. To by mel kazdy dobry obchodnik zvladnout.
>
> b) Nebo ze si mysli, ze ten produkt za tuto cenu nestoji. S tim se da
> take neco delat, vysvetlit zakaznikovi, ze za ty penize stoji. Kazdy
> dobry obchodnik by to mel umet.
>
> c) Nebo ze to neni produkt pro nej. Nema na to, nemuze si produkt
> dovolit, nemuze ho dostatecne vyuzit, nevyplati se mu to, chce kanon
> na vrabce, treba je zbytecne profesionalni pro jeho amaterske pouziti,
> proste je to produkt, ktery nema smysl mu prodavat. V takovem pripade
> je primo nutne jej zakaznikovi neprodat, protoze jinak je to spatny
> obchod.
>
> d) Nebo ze me vidi jako absolutniho tupeho prenasece krabic, ktery za
> to, ze krabici premisti z jednoho mista na druhe, nema narok na
> jakekoliv penize, vyplatu, provizi. S tim se da tezko neco delat,
> takovy zakaznik mi nestoji za to, abych se jim zabyval.
>
> e) Nebo ze me vidi jako dobrocinny ustav, ktery mu rad doda cokoliv za
> nakupni cenu, pripadne jeste neco ze sveho prida. Ani takovy zakaznik
> pro me neni obchodnim partnerem.
>
> Ja vim, ze tebe o tom asi tezko presvedcim, vlastne to ani neni
> ucelem, ale kdyz uz jsem venoval ten cas pro sepsani prispevku, treba
> tim aspon udelam radost tem ostatnim :-)
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>
> ==========================================================
> Petr Zahradnik, Computer Laboratory
> Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
> telefon: 475 501 627, mobil: 602 409 601, fax: 475 511 338
> web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert@clexpert.cz
> ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz
> ==========================================================
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> __________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4454 (20090924) 
> __________
>
> Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.
>
> http://www.eset.cz
>
>
>
>
> __________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4454 (20090924) __________
>
> Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.
>
> http://www.eset.cz
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>   




Další informace o konferenci Hw-list