OT Re: FK Technics IPC-1

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Čtvrtek Září 24 15:35:35 CEST 2009

Uprimne chlapy kdyz vemou na ONO naftu. Tak nakladak okamzite hlasi vodu v
nafte.
Tak Vam nevim, ale je to jen moje osobni zkusenost, nechci delat zadny
flame......

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: "k.novo" <k.novo@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, September 24, 2009 3:12 PM
Subject: OT Re: FK Technics IPC-1

Nezlobte se, ale clo je prostredek deformace trhu a chovast se v ramci
danych pravidel tak jak to  tato pravidla umoznuji jeni vychcanost, ale
pravo.
Ja naopak povazuji za nemoralni pokud v te dobe byla pro individualni dovozy
jina (horsi) cla nez pro dovozy platne pro oficialni dovozce, slo o jasne
ochramarske opatreni, ktere umele udrzovalo vysoke ceny v CR.
Myslim, ze jsem nikde nepsal nic o moralce, vyuzivat sva prava a moznosti
neni ani nemoralni, ani necestne a uz vubec nezakonne.

To mi pripomina, dnes jsme cetl zajimavy clanek z oblasti trhu s PHM. Pro
ucastniky z severozapadni casti republiky asi neni neznama firma Tank ONO,
ktera se specializuje na levny prodej PHM. Jeji pumpu poznate, ceny o 2Kc a
vice  pod konkurenci a u stajanu prakticky nperetrzite fronty.  Netreba
zduraznovat, ze ostatni pumpari vidi rude a nejradeji by ONO zaslapali do
zeme. Pomluvy o redenem a nekvalitnim palivu udelali z techto pump
nejkontrovanejis sit benzinek. V techto dnech dokonce celnici pristoupili k
totalni kontrole na kazde stanici 7/24 hlidkovalo x celniku a konrolovali
vse co se tam deje. V odbornem tisku PHM obrovske diskuze jak to neni mozne,
ze firma urcite porusuje zakony atd. Zaver kontroly, bez nalezu. Ted fakta,
firma ma obrat 5E9 Kc, prumernou marzi 2.5% , tzn. obchodni prirazka 125M
Kc, pri siti 22 cerpacek. tj. 5.68M/stanice , rekmeme , ze za mzdy utrati
2.5M, 1M opravy udrzba, 0.5M dovoz PHM, energie atd. prumerny vynos
1.6M/stanice tedy za firmu zisk 35M /rok. Ocividne se to provozovat da,
presto Shell OMV a dalsi , s prirazkou  o 2 az 6Kc vyssi pokrikuji ze to
proste nejde provozovat a  dokoce sahaji k ragumentaci ( v oficialni
tiskovine, v jedne internetove diskuzi se tvrdilo, ze ... atd.

Mohli bychom pokracovat o moralce, je moralni, pokud stat zvysi dan z
nemovitosti, tedy tresta obcany, kteri se o sebe staraji a poridi si nejakou
tu nemovitost a naopak takto vybrane penize rozdeluje mezi ty co na vse
kaslou a jen stat zdimaji.

KN

>Tohle me opravdu pobavilo od cloveka co pise neco o principech, moralce
a o tom jak funguje trh.

Zbytecna ztrata casu neco psat. Presne tahle ceska vychcanost nuti ty
slusne bud skoncit a nebo je zacit delat take.

RV