Re: LRC metr?

k.novo k.novo@seznam.cz
Středa Září 23 17:59:23 CEST 2009

A touto nostalgickou teckou jsme se vratili k tomu co zde tvrdim a to, ze bezne MCU s DAC 100kHz bude generovat velmi obtizne az nemozne.
Prolezl jsem aktualni nabidku u Analogu a jako nevhodnejsi generator se jevi, jak zde jiz nekdo uvadel  AD5930 a to diky Sync out, ktery ma presne definovane zpozdeni za pruchodem 0. Pokud se 25MHz hodinami bude generovat 100kHz signal je zde jakas taka nadeje, ze generovana sinusovka bude odpovidat  teoreticke matematicky funkci sin a nebude nutne ji merit.
Predstava jety je takova, ze bude stacit signal po pruchodu neznamym/zmamym objektem, tedy zmeri tato dve napeti a posunuti/uhel ziskame porovnanim 0 generovaneho a prijateho signalu.
Jak ziskat 0 prijateho signalu jsem zatim dopodrobna neresil, ale nemel by to byt az takovy problem.

KN

>nadherne obrazky, to boli casy ked sme nemali kupenu tu paletu
osciloskopov od LeCroya a musel som pouzivat polaroid :-))

ku tym obrazkom treba dodat aj text ktory som tam pisal:
... Z tohoto dôvodu sa preto pre bežné aplikácie nedoporučuje používať
DDS čipy na generovanie frekvencií vyšších ako 1/3 hodinovej frekvencie.

Obrázok 17: Nefiltrovaný výstupný signál z čipu AD9854. f_REF =300MHz,
f_OUT =39MHz
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/AD9854/17_maly.gif

Obrázok 18: Výstupný signál z čipu AD9854 pred a po prechode
rekonštrukčným filtrom. f_REF =300MHz, f_OUT =100MHz
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/AD9854/18a_maly.gif
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/AD9854/18b_maly.gif

trik je v tom ze z DA prevodnika klezie teoreticky nekonecne spektrum
vsetkeho mozneho. Pokial mame dostatocne vzdialeny zakladny komponent
vystupneho signalu od prvej zrkadlovej frekvencie (otocene okolo
fvzork/2) tak nam stacia menej strme filtre. Vieme generovat aj
frekvencie blizke fvzork/2 ale vyzaduje to stale strmsie filtre.
Technicky zrealizovatelne, ale je to zlozite a otravne. Preto radsej
generujem 100kHz DDSkou ktora bezi na 25MHz ako na 1MHz, pac mi tam
staci len jednoduchy filter.

b.