Jaký SD satelitní přijímač?

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Září 21 22:44:26 CEST 2009

Po diskusi o HD SAT  si dovolím dotaz na koupi klasického SAT TV
přijímače. Podmínky:

Cryptoworx "šachta" - musí umožnit příjem SKYLINK programů.
Stabilita přjímače....cena do 2kKč

Měl jsem doma ALLBOX AL-3200CR  ale ten se tak do hodiny kousnul a černá
obrazovka, šel jen zvuk. Tvrdý reset pomohl  tak na hodinu.
Vrácen ve 14-denní lhůtě :-(
Další přijímaš byl Opticum 4050
Ten se sice nekousal, ale přepnutí z jednoho kanálu na druhý tak
minimálně 5 sec. a více. Při přepnutí z nekódovaného programu na
kódovaný každou chvíli hláška
o chybě karty. Karta se musela vytáhnout a opět strčit z5. Opět vrácen
prodejci.
Další přijímač Globo 7010CX   - se zdál na první pohled OK, nic se
nekousalo, nicméně cca po 2 hod provozu se začne zpožďovat obraz za
zvukem..  Je to nepříjemné, když někdo něco řekne a huba se mu hejbne až
za chvíli....Myslel jsem, že je to zahřátím, jenomže tento "efekt" zmizí
po krátkém vypnutí a znovuzapnutí aby se po další 2 hod provozu stalo totéž.
Zase vráceno.... :-((((
Poslední testovaný: SMART MX26 ( výměna za GLOBO 7010CX)  - nefunkční DO
( musel jsem cca pul metru k přijímači) vlastní ovladač se zdál OK -
test s digi foto a LED blikala dosti silně...
V obraze dva vodorovné proužky, které postupně cestují zhora dolů. Ty
částečně zmizí při uzemnění přístroje k topení, ale v obraze jsou stále
rušivé.
Další vyměněný přístroj...........
( stejný model) již bez proužků a dobře funkční DO, obraz jak víno, ale
opět se přijímač zakousává při rychlejším přepínání programů ( ten co
"proužkoval" to nedělal ) Pomůže jen vytažení přístroje ze zásuvky.
Vrácen opět prodejci, který mi tvrdí, že je to normální. Ještě že se
mnou byl v kšeftě kolega, jinak bych měl    prodavač na krku moje ruce a
já  na krku ublížení na zdraví.:-(

CO DÁL ?????????????????????
//
Já už cca 7 let doma používám Humax CR-FOX   ( pravda stál 5kKc) a nikdy
žádný problém nebyl. Za tu dobu mi asi 3x vyměnili dekódovací kartu.
Ano, s původním FW se také občas kousnul ( 1x za týden) , ale onehdá to
prodejce velmi ochotně vyřešil novým FW ( s češtinou) a dodnes chodí
naprosto v pohodě, má pěkný obraz bez kostiček na hranách. Abych jenom
nechválil: před rokem výměna elytu ve zdroji  - nešel zapnout.

Co mám dnes koupit za přijímač, aby to spolehlivě fungovalo...? To už se
vyrábí jenom samý šmejdy? To nikdo netestuje než s tim vyjedou ven?
Je to pro matku  jako náhrada analogu a věřím, že kdyby musela 5x za
večer resetovat, tak mě to hodí na hlavu .-(
To chci tolik? Normálně fungující přijímač?

Díky za zkušenosti....a tipy.
JaKub