Re: LRC metr?

k.novo k.novo@seznam.cz
Pondělí Září 21 17:54:17 CEST 2009

Musi se jenom umrit. :-)
Podle vaseho popisu se sice do navrhu nemohu pustit, protoze v tomto okamziku neznam veskerou teorii a ani nejsme schopen dohlednout vsech problemu. Na druhou stranu me to docela bavi tak si s tim hraji a snazim se problem analyzovat. Tzn. rekl bych ze jde o kvalifikovany odhad.

Vezmeme mezni stavy,
merici napeti 1V zmamy odpor 100, neznamy 1mOhm, napeti na neznamem odporu 10uV
merici napeti 1V zmamy odpor 100k, neznamy 100M , proud obvodem 11nA
Frekvence 100kHz.
I  pokud vyjdeme jen z techto meznich stavu a pro tento okamzik nebudeme zohlednovat dalsi faktory tak abychom mohli pokryt tyto mezni podminky potrebujeme najit pristrojovy zesilovac s proudem na vstupech v radu jednotek pA, vetsi proudy , ci proudova nesymetrie nam budou ovlivnovat vysledky pri mereni v oblasti vysokych odporu. Naopak, abychom dokazali zpracovat ubytek na velmi malem odporupotrebujeme se z oblasti uV  dostat alespon k mV tzn zesileni 1000x.
Pokud to cele chceme znaknout 1ks OZ proc ne, ale ja o zadnem takovem nevim. Z nabidky analogu je bezne sehnatelna AD620, ale nevyhovuje frekvencne na G1000 umi jen tusim 12kHz a stupni proud se teplotou muze hnout az o 1.5nA. Skorem idelane vypada PGA202 ( az na cenu skorem 500Kc u TME) frekvencne jen tak tak na G1000 100kHz, svtupni proud 10pA, ale bohuzel pri 25C a pri 85 jiz 640pA, ale treba take 3.2nA tak, ze zase nic. Mozna jsou i lepsi OZ,ale ja s nima nemel tu cest a sehnatelnost asi budem mizerna. Teoreticky lze pouzit PGA202 na jeji vstupy osadti nejake pA OZ jako buffery bud nejake ty zero drift OZ z rady AD86xx nebo stare dobre OP282.
A to jsem zohlednovali jen mezni hranice U a I, muj zaver jsou nutne minimalne dva zesilovace v merici ceste, respektive mozna i vice, ale s jednim to spise nejde.

KN

--
k.novo napsal:

> Pouziti dvou signalovych cest a paralelni zpracovani  je jedno z
> moznych reseni, ale ma radu nevyhod
> - pokud to ma byt meridlo tak v ceste musi byt minimalne 2ks
> pristrojovych OZ a to je docela draha sranda
Opravdu MUSI. Mate to podlozeno vypocty, nebo jste si to jenom tipnul.

Postup "nasel jsem knoflik a usil k nemu kabat" je sice mozny, ale
vysledek muze byt vselijaky. Bud nedosahnete pozadovane parametry,
nebu treba pouzijete zbytecne drahy HW.
Seriozni navrhovy postup se dela trosku jinak.
1) znam dobre prislusnou teoriji !!!
2a) stanovim pozadovane parametry
3a) provedu zevrubou matematickou analyzu, kde urcim pozadavky na
jednotlive casti systemu a merici kroky
4a) naleznu obvodove a soucastkove reseni bodu 3
nebo
2b) nam konkretni soucasty (suplik, financni limit, zadani ...)
3b) navrhnu zapojeni s temito soucastkami
4b) provedu zevrubou matematickou analyzu a urcim mozne dosazitelne
vlastnosti
5) rozhodnu se zda vec skutecne budu realizovat.