Re: LRC metr?

k.novo k.novo@seznam.cz
Pondělí Září 21 16:10:47 CEST 2009

Pouziti dvou signalovych cest a paralelni zpracovani  je jedno z moznych reseni, ale ma radu nevyhod
- pokud to ma byt meridlo tak v ceste musi byt minimalne 2ks pristrojovych OZ a to je docela draha sranda
- dve cesty nebudou mit uplne stejne vlastnosti ==> dalsi vlozena chyba, z casti obtizne kompenzovatelna
- teoreticky i pri mereni onoho ciste rezistivniho odporu  je docela pravdepodobne, ze se projevi nejaka parazitni kapacita ci indukce a je tudiz vhodne i toto napeti povazovat za vektor, ktery ma vuci ose x nejaky uhel

Nejlepsim resenim je tedy bud,  znat presny tvar a polohu vlny, kterou do signalove cesty pousite, lze realizovat napriklad pokud signal generuje primo MCU nebo pokud ma generator nejaky trigrovaci vstup.  Dalsi moznosti je snimat vlnu primo na vystupu generatoru , tedy mit treti merici bod a nebo na vystupu generatoru snimat pruchod 0 a timto trigrovat MCU.
Pokud mame maly pocet mericich frekvenci je tato volba asi nevhodnejsi (pokud nejsme schopni resit variantu 1). Pokud se bavime o "plynule" preladitelnem mereni, tak to v tomto okamziku nevim, protoze nedokazu odhadnout jak dalece se bude menit chyba detekce 0 pri preladovani.
Ono je vubec otazkou jak presne  je treba posun merit. Pokud mame merici frekvenci 100kHz, hodiny pro citac 25MHz mame 250tiku na peridou zakladni frekvence nebo  uhlove 1.44stupne.
Tim se vracime obloukem k moznosoti 1 a otazka zni, zda nejaky DDS IC ma trigrovaci spoust nebo  na ktere leze info o pruchodu 0, respektive u generovani sin primo MCU pomoci DAC, kolik bodu musime generovat na vlnu,aby signal sel pouzit pro nas ucel atd., atd.

KN

>Pokial prepinas relatkom tak samozrejme tie polvlny nedas dokopy. Co sa
ale da je prepinat analogovym muxom (to ma snad dnes kazdy mcu) a tam
mas oneskorenia velmi konkretne takze sa to da "vyratat". Bohuzial toto
nepovazujem za exaktne meranie a preto som spominal radsej mcu s dvoma
prevodnikmi.
Je ovela jednoduchsie diferencne zapojit operaky na jednotlive zataze a
samplovat naraz. Potom nastupupe trigonometria nakolko je znama
frekvencia vstupneho signalu. Popravde nespomeniem si presne ako by som
to robil ale nijak zlozite mi neprijde zistenie maximalnej amplitudy a
na zaklade toho vypocet uhla. Mimochodom ta amplituda sa da zistit aj
nabijanim kondenzatora za operakom ale to by boli nutne potom 2 vstupy
prevodnika pre kondenzator a 2 pre striedavy signal.
PA