LRC metr?

k.novo k.novo@seznam.cz
Neděle Září 20 18:55:37 CEST 2009

Pri snaze o jednoduchou konstrukci LCR s AD5933, jsem nakonec dokazal, ze sestrojit s timto IC merak schopny merit v oblasi mOhmu je velice obtizne az nemozne. Prevodni funkce tohoto IC je natolik strma, ze se u takto malych odporu dostavame do oblasti tak malych U a I, ze sumova napeti degraduji mereni do oblasti loveni v sumu nebo  spise vesteni z kristalove koule.

Z toho co jsem zvazoval mi nakonec, pro amaterskou stavbu, vysla jako nejvhodnejsi nasledujici konstrukce.

Zdroj sinus 100mV / 1V,  DDS AD9832  (max 25MHz 10bit , tzn 10Hz - 100kHz levou zadni)
Signal prochazi pres znamy odpor 100 respektive 100k dale merenym objektem Z do GND.
Pomoci pristrojoveho zesilovace merime ubytek napeti na znamem R  Ur,
nasledne merime ubytek na neznamem objektu Uz.

Pokud se nepletu tak impedance neznameho objeku Z=Uz/(Ur*R) [Ohm]

Technicky, pristrojovy OZ AD620 G=10, v dalsim stupni pro jednoduchost neco jako PGA 202 tj. OZ s G=1, 10, 100, -> LPF -> ADC
v mem pripade asi Silabs C8051F06x tj. x52 s 2x 1MSPS 16bit ADC.
Zbytek je o zvolene metode zpracovani a mauzite matematice.

Pokud jsem se nesekl ve vypoctech tak pri zanedbani chyb zpusobenych teplotnimi drifty by se tim melo dat merit zhruba
R cca 100uOhm az 100M
C cca 1pF az 10mF
L cca 100nH
Presnost v beznych rozsazich rozhodne lepsi nez 0.5% te AD5933 (v oblasti mOhmu samozrejme radove horsi)

Co tomu rikate, bude to fungovat?

KN