Jak vyrobit útlumák 100dB/50ohm 500MHz

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Září 17 13:57:24 CEST 2009

potvrdzujem to co hovoril Martin. Vziat niekolko mensich atenuatorov,
zapojit do serie, vlozit do dostatocne dobre tienenej krabicky s
tienenim ktore oddeluje vstup a vystup kazdeho stupna.
Pri frekvenciach v rade 100-viek MHz nezanedbatelne svietia aj kable co
mozem dolozit praktickym prikladom merania napatoveho delica 1:20 000
(-86dB) so sirkou pasma 50MHz. Musel som vymenit vsetky kable za
semi-rigid lebo len presluchy cez kable boli v rovnakom rade ako utlm
mojho delica a to pouzivame pomerne kvalitne kable. U takto slabych
signalov treba dat pozor aj na prenos po tieniacej krabicke.
Najvhodnejsia konfiguracia je v jednej 'priamke' vstupny
konektor-atenuatory-vystupny konektor. Ak si date vstupny a vystupny
konektor vedla seba na panel krabicky a atenuatory budu zapojene v
meandri za tym bude vam signal preliezat rovno z konektora na konektor
aj ked to bude medzi nimi tienene.
Postavit sa to da v amaterskych podmienkach, ale treba byt precizny a
pouzivat kvalitny material.
b.