Problem s LCD 16x2

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Září 16 14:43:35 CEST 2009

>No ja som v dalsom kroku, po overeni toho, ze displej naozaj nerobi
>to, co ma, skusil stiahnut frekvenciu MCU z 8MHz na 0,5MHz (prepnutim
>interneho oscilatora), teda vsetky cakacie slucky som umerne natiahol,
>konkretne 16x.

To je chvalyhodne, ale nemusi to byt len rychlostou. Podla mna je to tym, ze v case, ked sa vykonava ta inicializacia, ten par slimakov este ani nezacal tahat, takze je jedno, ako rychlo potom tahaju. Ale moze to mat aj nejaku inu pricinu - kontroler moze ocakavat nejaku obskurnu hranu na niektorom signale, napriklad - to bol prave ten moj pripad, bolo treba urobit najprv jedno citanie aby fungovali vsetky ostatne prikazy (inak som s RW signalom nezacvicil).

>To, ze by som ho neprepol do 2-riadkoveho modu sa mi
>nezda, pretoze vsetko ostatne bolo zinicializovane spravne... a ze by
>len ten jeden bitik nie?

Co vsetko ostatne? Defaultne ma ten kontroler 8-riadkove znaky, inkrementuje kurzor ktory nezobrazuje... Co ine?

>A ak to tak malo byt, ak to naozaj bolo treba nastavit nejako "inak",
>tak jednoducho taky displej nechcem, ale chcem taky, u ktoreho vyrobca
>vie zarucit aspon aku-taku kompatibilitu s nejakym standardom, ked uz
>sa tvari, ze je kompatibilny s nejakym standardom.

Mne je nejaka kompatibilita ukradnuta, ak existuje slusny datasheet. Bohuzial, obvykle neexistuje resp. nie je slusny :-(

>Ak Vam nebude vadit vtaci trus a riziko, ze to skladovanie neprezil v
>povodnom stave, tak ho doma pozriem, ked tam budem najblizsie - casovy
>ramec asi 2 tyzdne.

Nie je problem, hoci aj o 2 mesiace. Ide len o moju zvedavost.

---
Ku konkretnemu problemu pana kolegu Kutiny: mam obavy, ze tam ide naozaj o kauzu "display je v cudu". Neviem si vysvetlit tie rozdielne pismena (normalne by som povedal, skrat alebo rozpojeny vodic, ale v 4-bitovom rezime to nie je prilis pravdepodobne, naviac v jednom pripade miesto A pisal D, v inom miesto a pisal e, to si neviem nijako vysvetlit.

Prave preto nemam ani chut ho "nutit" vyhadzovat peniaze na postovne (ktore bohuzial medzi CZ a SK je vacsie nez male).

(napr. preto lebo sa v programe nepocka dost dlho kym sa rozbehne ten
onboard RC oscilator), tak to tak aj ostane. "

> Nejak mi neni jasne, co je timhle minene - pokud se nerozjede ten onboard RC
oscilator, tak se neprovede ani jedina instrukce a tedy inicializacni rutiny
projdou jen a pouze v pripade, ze oscilator jede, nebo jsem si neco spatne
vysvetlil?

Myslel som tym oscilator toho drivera LCDcka, nie oscilator PICka. PICko sa rozbehne zrejme rychlejsie nez ten driver a tym padom do neho nasype konfiguraciu v case, ked driver este nepocuva.

wek