Problem s LCD 16x2

j s jarin.hw@gmail.com
Středa Září 16 14:15:48 CEST 2009

2009/9/16 Pavel Kutina <hw@prelude.cz>:
> Mikropascal je kompletni IDE,
> http://www.mikroe.com/en/compilers/mikropascal/pro/pic/ Ja tedy pouzivam
> starsi verzi (ne PRO), ale to celkem nehraje roli (poznamka pro "Ceckare" -
> delaji i ANSI C kompilator).

Neda sa z toho "vytiahnut" len ten kompilator a ten potom "posadit" do
MPLAB-u? Mnohe kompilatory toto umoznuju... teda ja pouzivam len to,
co s MPLABom bezi nativne, takze mam v jednom baliku vsetko, ale mam
pocit, ze sa s MPLABom da rozchodit nejaky BASIC kompilator, ci co...
a tusim ze aj dokonca od Mikroe, ale nie som si isty.

> Libi se mi uz jen proto, protoze jsem v TurboPasalu kdysi napsal
> (deseti)tisice radku kodu a mam Pascal dobre zazity (at si o nem rika, kdo
> chce co chce, proste jsem s nim vyrostl). V asm se sice jsem schopny
> zorientovat a par drobnosti jsem v nem kdysi napsal i pro PC, ale neni to
> zrovna moje parketa. Z kompilatoru vypadne i asm, takze je celkem slusne
> videt, jak a co dela a nepripada mi, ze by to delal nejak extra blbe.

Ano, aj ja som bol dlho zatazeny na Pascal, este od gymnazialnych
cias, ale potom som sa dostal k C a nejak som sa uz neobzeral
naspat... a teraz si neviem ani spomenut na syntax nejakeho FOR loopu
alebo co.
Ale je to len moj osobny postoj, nijak Vam nechcem vnucovat nieco ine,
ako to, na co ste zvyknuty - navyse to nie je predmetom tohoto vlakna.

> [...]
> tohle ma byt udelatko pro pozitivni proces (pri negativnim mam samozrejme v
> komore pri praci s materialem absolutni tmu). Trosinku pitome je, ze pri
> primem osvitu ruzne papiry reaguji na ruzne svetlo, papiry Ilford reaguji
> max do nejakych 590nm, pro Fomu je potreba mit "cim vyse tim lepe", v
> omezene mire reaguji i na 620nm - ale to plati pro osvetleni komory LEDkama
> pro celkem intezivnim svetle. U podsviceneho LCD, ze ktereho svetlo nedopada
> primo na papir, by pri rozumne urovni podsviceni melo stacit "cokoli

Len tak mi napadlo - mozno by sa tomu dalo pomoct este aj tak, ze by
sa podsvetlenie vypinalo trebars po dvoch sekundach necinnosti.
Predstavujem si to tak, ze natukam, co treba, vtedy potrebujem vidiet
na displej, potom podsvietenie zhasne ale mne je to uz jedno, lebo
timer bezi a papier sa exponuje. Mozno si system cinnosti
predstavujete inak a toto by nevyhovoalo.

Dalsi namet - vziat iny displej, napriklad modry s bielym podsvietenim
(modre pozadie, biele znaky) a strcit pred neho cerveny filter (to by
potom bolo tmave pozadie, cervene znaky).

> Za poznatky ohledne podivneho chovani LCD dekuji, asi ten svuj nekam tise
> odlozim.

Alebo ho poslite Wekovi na prieskum...

> Pavel Kutina

J.S.