Problem s LCD 16x2

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Středa Září 16 14:03:52 CEST 2009

To snizeni taktu MCU jsem presne v techto mezich vyzkousel, bez viditelneho
efektu.

"Default po resete je 1-riadkovy rezim, a ak sa ho nepodari ho prepisat
(napr. preto lebo sa v programe nepocka dost dlho kym sa rozbehne ten
onboard RC oscilator), tak to tak aj ostane. "

Nejak mi neni jasne, co je timhle minene - pokud se nerozjede ten onboard RC
oscilator, tak se neprovede ani jedina instrukce a tedy inicializacni rutiny
projdou jen a pouze v pripade, ze oscilator jede, nebo jsem si neco spatne
vysvetlil?

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "j s" <jarin.hw@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, September 16, 2009 1:55 PM
Subject: Re: Problem s LCD 16x2

> IMHO to je chybna inicializacia. Default po resete je 1-riadkovy rezim, a
> ak sa ho nepodari ho prepisat (napr. preto lebo sa v programe nepocka dost
> dlho kym sa rozbehne ten onboard RC oscilator), tak to tak aj ostane.
> Treba si tiez uvedomit, ze casy co sa uvadzaju pre "naslepo" pisania su
> pre typicku frekvenciu oscilatora, pricom odchylka je 30%.

No ja som v dalsom kroku, po overeni toho, ze displej naozaj nerobi
to, co ma, skusil stiahnut frekvenciu MCU z 8MHz na 0,5MHz (prepnutim
interneho oscilatora), teda vsetky cakacie slucky som umerne natiahol,
konkretne 16x. To, ze by som ho neprepol do 2-riadkoveho modu sa mi
nezda, pretoze vsetko ostatne bolo zinicializovane spravne... a ze by
len ten jeden bitik nie? A navyse, tie natiahnute casovacie slucky
museli stacit aj keby hodiny na tom displeji boli generovane jednym
parom slimakov.

J.S.