Problem s LCD 16x2

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Září 16 13:21:05 CEST 2009

>Samozrejme, do datasheetu som sa pozrel - ak sa da ten dvojstranovy
>blabol, v ktorom nie je nic relevantne k danemu displeju, nazvat
>datasheetom.

Mno, je to datasheet k displayu. Obvykle v nom byva uvedeny typ drivera, ktory ma znova nejaky datasheet.

>Ale to je klasika - ak raz GM nakupuje od cinana, ktory
>nijaky datasheet nedodava, tak ani GM nemoze mat poriadny datasheet.
>Cinan sa spolieha na to, ze predsa s tymito LCD displejmi (resp. s
>radicom) sa pracuje od osemdesiatych rokov, tak to vsetci poznaju,
>takze datasheet netreba. Problem je, ked to cinan zmrsi.
>A nebudeme si oci smirglovat, cinan to mrsi dost casto a vo velkom style.

Ono je to skor tak, ze cinan1 vyraba pre cinana2 vagon displayov, a tie su rovnake. Cinan2 ma pochopitelne vychytane vlastnosti displaya resp. jeho drivera vo svojej aplikacii. Ak cinan1 vyrobi novy vagon, tak si da zalezat, aby tam bol ten isty driver; a v tom zriedkavom pripade ze nie, urcite si najprv overi u cinana2, ci mu to bude chodit alebo nie.

Ina vec je, ze sem-tam nieco z toho vagona spadne, a to je to co sa potom kupi v GMku.

>Mam na mysli toto
>http://www.gme.sk/_dokumentace/dokumenty/513/513-142/dsh.513-142.1.pdf
>teda datasheet k nejakemu ATM1601 s evidentne zelenym podsvietenim,
>pricom ten typ z GM sa volal MC1601A RED NEGATIVE.

Ja som nasiel ekvivalent aj k tomu RED NEGATIVE. Ale to je jedno.

>Takze datasheet
>prilis nepomohol, takisto ako hladanie "nazvu" displeja, ktore bolo na
>malickej nalepke na zadnej strane displeja (a dokonca mam pocit, ze
>tam ani nebolo MC1601, ale snad P1601 alebo PM1601, nespominam si).

To uz je samozrejme problem, ze sa miesaju popadance z roznych vagonov.

>Mimochodom, ako som spominal, na vadu displeja poukazovali dva faktory
>- po prve, ked som naplacal do celej DDRAM displeja znaky (5 znakov
>ABCDE dokolecka) tak, ze DDRAM pretiekla a zacal som zapisovat na
>zaciatok displeja, v druhej polovici displeja jednoducho nic nebolo.
>Neviem kam bola namapovana druha polovica displeja, ale do DDRAM
>urcite nie.

IMHO to je chybna inicializacia. Default po resete je 1-riadkovy rezim, a ak sa ho nepodari ho prepisat (napr. preto lebo sa v programe nepocka dost dlho kym sa rozbehne ten onboard RC oscilator), tak to tak aj ostane. Treba si tiez uvedomit, ze casy co sa uvadzaju pre "naslepo" pisania su pre typicku frekvenciu oscilatora, pricom odchylka je 30%.

Neberte to osobne - tie drivery su rozdielne a spravaju sa (prave co sa tyka resetu a naslednych povinnych tancov) rozdielne, dokonca aj ked su od toho isteho vyrobcu a pod tym istym oznacenim. Ja mam napriklad v "mojej" inicializacnej rutine nasledovny riadok (hned za "soft resetom"), v povodnom zneni s titulkami:

  DisplayReadStatus();  // black magic, but if there is no read in the 8-bit mode, some of the commands get not executed until this is called... and characters are not written correctly...

>A pokial by aj ten displej bol "rozchoditelny" pomocou akehokolvek
>"hacku", tak mi ten odpad za 5E nestoji za to, aby som pri nom stravil
>co i len o kusok viac casu ako bolo jedno zabite popoludnie minuleho
>leta.

Mne stoji zato si to vyskusat vtedy, ked mam na to cas (nevravim, ze na to mam cas prave v tomto okamihu), aby ma to nepritlacilo vtedy, ked to budem nutne potrebovat a cas na to nebudem mat - napr. ak niekto prinesie za vrece cervenych displayov z GMka, namontuje ich bez mojho vedomia do vyrobkov a potom bude po mne chciet, aby som to rozchodil najlepsie vcera .

Preto, ak ten display este dakde mate a nepotrebujete ho, rad by som ho vyskusal, pripadne ho vymenim za iny, podobny (tiez cinsky, pochopitelne).

wek