LCR METER s AD5933

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Září 16 11:44:36 CEST 2009

K proudovemu bufferu, AC slozka je uzitecny signal, ktery je stejne stejnosmerne posunut, u original AD5933 je posunuti Output Excitation Bias Voltage(V)=[2/3.3]×VDD. Pri pouziti napetoveho snizovace se pocita ve vsech rzsazich s DC posunutim 0,5Vdd. Sice to neresi problerm spojeny s nizkou impedanci vstupu takoveho bufferu, ale teoreticky to dokaze otevrit tranzistor.
Dalsi moznosti by bylo nesnizovat original napeti 2Vpp, ale zvysit 10x vystupni proud.

AD5933 dosahuje relativne nejvyssi presnsoti v Impedance Range 3 (10 kΩ to 100 kΩ)tj. kalibrovano odporem 10k a odpor v prevodniku I/U take 10k, chyba je pak zpravidla lepsi nez 0,3%.
V Impedance Range 1 (0.1 kΩ to 1 kΩ) tj. kalibrace 100,  RFB 100Ohmu je jiz chyba 3-4%, pokud tedy chceme posunout meritelny rozsah do oblasti vhodne pro mereni ESR tj. do oblasti 1m-10ohmu je to o 1000 respektive 1E6 radu dolu.

Podle meho je prvnim predpokladem oddelit proudove mereny objekt od zpetnovazebniho odporu Rfb , dokud bude velikost tohoto odporu limitnim faktorem velikosti pouziteho U a I neda se merit v pozadovane oblasti.
Tusim se takovemu obvodu rika current mirror.  Matne si pamatuji na Willsonovo proudove zrcadlo slozene z 3 (4) tranzistoru, ale to v teto aplikaci zrejme nebude vyhovovat.

V kazdem pripade, pokud se podari vyresit 20% analogoveho cuda, ktere je treba vlozit mezi VOut a Iin te AD5933, dodelam tu spinavou digitalni praci, tj. napisi sw, respektive ja uz nekde v nejakem digitalnim supliku nam komunikacni rutiny pro rizeni AD5933 hotove.
V realnem supliku by se melo povalovat par kousku svabu samotneho tak pripadne mohu poskytnout i ten. Nicmene ja to pred rokome zabalil na nedoreseni tech 20% :-)

PN