Problem s LCD 16x2

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Středa Září 16 10:32:53 CEST 2009

Nevím jestli to není trošku OT, ale moc vás nepotěším. Mám doma dva
displeje které jsem kdysi koupil mezi nejlevnějšími 2x16 , se
standartním řadičem hitachi.
Zkoušel jsem 8-bitovou i 4-bitovou komunikaci, různé návody a různé
čekací cykly (pozor na to, různé levné náhražky hitachi řadiče mají
jinačí čekací prodlevy). Stále bez úspěchu. vždy se mi dařilo zapsat na
1. řádek, druhý řádek nešel.
Vyzkoušel jsem náhodné zápisy na adresy (i na ty co neexistují na
viditelné ploše displeje), pak i iterační zápis na adresy. Opět se
stejným výsledkem, první řádek ano, druhý ne.
Nakonec jsem se s tim smířil, koupil jsem jiné displeje od bolyminu a
dobrý. Zkuste si půjčit o něco "značkovější" displej a zkuste to porovnat.

Jiný noname LCD co jsem měl, tak měl problémy se zotavit po náběhu
napětí. Tak jsem mu dal do plusu p-mosfet a až po náběhu procesoru jsem
si ho ručně vyresetoval.

KPR