Problem s LCD 16x2

j s jarin.hw@gmail.com
Středa Září 16 10:06:16 CEST 2009

Samozrejme, do datasheetu som sa pozrel - ak sa da ten dvojstranovy
blabol, v ktorom nie je nic relevantne k danemu displeju, nazvat
datasheetom. Ale to je klasika - ak raz GM nakupuje od cinana, ktory
nijaky datasheet nedodava, tak ani GM nemoze mat poriadny datasheet.
Cinan sa spolieha na to, ze predsa s tymito LCD displejmi (resp. s
radicom) sa pracuje od osemdesiatych rokov, tak to vsetci poznaju,
takze datasheet netreba. Problem je, ked to cinan zmrsi.
A nebudeme si oci smirglovat, cinan to mrsi dost casto a vo velkom style.

Mam na mysli toto
http://www.gme.sk/_dokumentace/dokumenty/513/513-142/dsh.513-142.1.pdf
teda datasheet k nejakemu ATM1601 s evidentne zelenym podsvietenim,
pricom ten typ z GM sa volal MC1601A RED NEGATIVE. Takze datasheet
prilis nepomohol, takisto ako hladanie "nazvu" displeja, ktore bolo na
malickej nalepke na zadnej strane displeja (a dokonca mam pocit, ze
tam ani nebolo MC1601, ale snad P1601 alebo PM1601, nespominam si).

Mimochodom, ako som spominal, na vadu displeja poukazovali dva faktory
- po prve, ked som naplacal do celej DDRAM displeja znaky (5 znakov
ABCDE dokolecka) tak, ze DDRAM pretiekla a zacal som zapisovat na
zaciatok displeja, v druhej polovici displeja jednoducho nic nebolo.
Neviem kam bola namapovana druha polovica displeja, ale do DDRAM
urcite nie. Po druhe, ak som na miesto tohoto displeja dal takmer
rovnaky displej 1x16, ale so zelenym podsvietenim (ale od ineho
cinana), tak fungoval ako sa dalo ocakavat (teda pri prepisovani celej
DDRAM som zapisal aj druhy riadok, ako aj v normalnej aplikacii, kde
sa pise iba na tie adresy, kde maju byt namapovane prislusne pozicie),
takisto ako tri ine displeje od inych vyrobcov. Uz mi takychto
displejov preslo cez ruky "zopar kusov" a tento bol jediny, ktory
robil taketo psie kusy, hoci som uz videl pamatove priestory
poposuvane po DDRAM priestore, ale takyto smejd som nevidel.

A pokial by aj ten displej bol "rozchoditelny" pomocou akehokolvek
"hacku", tak mi ten odpad za 5E nestoji za to, aby som pri nom stravil
co i len o kusok viac casu ako bolo jedno zabite popoludnie minuleho
leta.

J.S.