zahada menice 12/220V

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Září 15 12:19:39 CEST 2009

> To asi leze, akorat uz ji ted nezmerim:-( Je to totiz jedine, co mi napada,
> ze muze provest takovy nasledek pri spinani vsech 3 menicu najednou. Docela
> by mi zajimalo, jak to budu reklamovat, ze je to proste vada cele konstrukce
> a ne jen dodaneho vyrobku. Podle me na to nejspise asi ani prodejce nikdy
> predtim neprisel, protoze 1,5kW menic asi nikdo nepripojuje na akumulator
> vicekrat, nez jednou. Tady jsou vsak akumulatory s kapacitou 675Ah.
>
>             Michal

Zdravím,
  jenže akumulátor s kapacitou 675 Ah má vnitřní odpor v řádu mikroohmů a velmi
bych se divil, kdyby ten měnič dokázal "pohnout" s tím napětím, ať už dolů,
nebo nahoru. Ovšem, pokud náhodou není mezi akumulátorem a měniči nějaký prvek
s vysokou indukčností, teoreticky i třeba tlustý, ale dlouhý drát nebo třeba
odrušovací filtr. Pak bych chápal, že synergickým působením tří měničů 1.5kW
naráz lze na vedení způsobit např. špičku, která se odrazí od vzdáleného konce
vedení, přiletí zpět a měniče zlikviduje (např. jen velkým dU/dt nebo dI/dt).
Chtělo by to hodně dobrý osciloskop ve One-Shot režimu a podívat se, co se na
vstupu těch měničů děje. Ale tři nové pro tento experiment asi obětovat
nebudete, že ;-)...
  S pozdravem Pavel