AGILENT TECHNOLOGIES - U1732A - LCR METER

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Neděle Září 13 13:35:13 CEST 2009

Kdysi jsem o něčem podobném také uvažoval, tak mohu přednést své "závěry":

Vycházel jsem ze zapojení impedančního analyzátoru od HP do 13 MHz.
Celkem složitě se tam generuje příslušná frekvence a ta se pouští do
testované součástky normálně a pak přes modulátor a ten se nastavuje tak
dlouho, až je součet obou proudů nulový. Pak se oba proudy "násobí"
obdélníkem posunutým o 0 a 90 stupňů a  měří (diskrétním AD
převodníkem!). Dále je to jen výpočet. Aby šlo připojit kondík se ss
napětím se řešilo celkem jednoduše.

Já chtěl sinus generovat pomocí DDS - to by bylo asi nejjednodušší a pak
by se jen měřil proud a napětí včetně fáze. Násobit obdélníkem (=
vypínat a zapínat tranzistor) by také nemuselo být složité. Takhle by se
získala  reálné a imaginární složka napětí a pak už by to byl jen
výpočet.  Takhle řečeno to zní hodně jednoduše, ale něco mi říká, že v
praxi tam bude milión drobných zádrhelů.

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |