Par otazek k CNC?

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Září 12 14:38:52 CEST 2009

> Svareni. Tim myslite, ze se svarenec v miste svaru, diky vnitrnimu pnuti
> casem hne a tim padem pujde stroj osove do kopru?
> Na to jsem vubec nemyslel, svareni jsme v tomto pripade povazoval za
> nejvhodnejsi, zvlaste kdyz jsem schopen svaret v ochrane atmosfere.
> Zihani nepripada v uvahu, nevim o nikom, kdo by v okoli mel zihaci pec,
> natoz pec rozmeru meho portalu ci stolu.

Nejen prohne ale získá vnitřní pnutí které může i po letech způsobit
deformaci. Svařování je proto podle mně pro tento druh konstrukcí
obecně nevhodné a to i v případě, že máte tu nej- svářecí technologii.

> U litiny jsem si byl vedom, ze "absolutni" svarovou stalost ziskava az
> zranim a tudiz, nejde jen o to ziskat litinovy blok, ale je treba ziskat
> ulezely litinovy blok.

Co takhle starý rýsovací stůl? Ve strojírenských bazarech možná ještě
jsou, mívali jich před lety mraky. Jakožto opotřebené je prodávali o málo
dráž než za cenu šrotu.

> to jsem uz na ctvrt
> tune, to abych pomalu zacal uvazovat o betonovem zaklade pro stroj,
> do takovych extremu jit nechci :-)

1/4 tuny není extrém a betonový základ začíná být nezbytný někde při
10 tunách :-)

Ales Prochaska