Popis formatu Gerber 274X

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pátek Září 11 18:27:14 CEST 2009

> rád bych si udělal jednoduchou řezačku/gravírku. Pro moje účely
> (přinejmenším zpočátku) postačují tvary nakreslené v Eaglu. Tak mě napadlo,
> udělat do AVR interpreter gerberu - abych jen poslal soubor na seriák a dál
> už v PC nic nemusel řešit. Při sběžném pohledu do vygenerovaných grb je mi
> většina věcí jasná, ale ne všechno:-) Pátral jsem Gůglem, ale nějaký
> přehledný popis formátu jsem nenašel. Poradíte?

http://www.artwork.com/gerber/274x/rs274xrevd_e.pdf vypadá použitelně

Ale doporučuju jít spíše standardní cestou přes CAM. Např. CamBam je
zdarma a velmi slušně použitelný. Export z Eaglu do dxf funguje pěkně, v
CamBamu nebo jiném CAMu si nastavíte jak co řezat a vyexportujete G-kód.

G-Code je v podstatě standard v oblasti ovládání CNC strojů, takže pokud
chcete dělat intepreter, tak můžete začít tady - je to dost podobné
Gerberu, ale z CAMu bude IMHO optimalizovanější výstup než přímo z
Eaglu. Pro základní práci Vám stačí zpracovávat několik málo
nejběžnějších kódů. No a nebo jít dál bežnou cestu a použít některý z
dnes zmíněných SW pro řízení CNC frézky.

Lukáš Grepl