Re: Par otazek k CNC?

V P vvitty01@seznam.cz
Pátek Září 11 13:07:10 CEST 2009

Zdravim,

v prvni rade by stalo za to zodpovedet klicovou otazku, jaky mate rozpocet a moznosti/schopnosti si jednotlive dily navrhnout a vyrobit sam? Podle toho se totiz silne odviji proveditelnost teto stavby.
Pokud budete muset vsechny dily nakupovat, je otazkou, zda neni jednodussi si nechat ten stroj postavit cely, a misto staveni stroje radeji stroj nechat vydelavat.
Tot konec filozoficke vsuvky... odpovedi nize v textu

> 1. Rizeni, pokud postavim rizeni motoru, nejaky MCU + LMD18245, pres
> jaky interface budu moci pouzit pro rizeni profi software, napriklad
> Mastercam X4?

Napr. MachIII (jeden ze slusnych a ne drahych SW pro rizeni dle G-kodu) podporuje LPT, a je to pripad i vetsiny ostatnich. Podminkou je dostatecne vykonne PC, nejlepe WinXP nebo 2000, zadne dalsi bezici aplikace na pozadi.

> 2. Koncepce, Rad bych neco vetsiho, velikost pracovni plochy orientacne
> 800 x 1300 mm. Jakou zvolit koncepci? Pevny stul a pohybliva freza?
> Z ceho udelat stul, idealni je litina, ale pri teto velikosti bude jen
> deska vazit vice nez 250kg (sila cca50mm) Druha moznosti, hlinik, tusim
> se delaji i nejake desky s T drazkama , vystuzeno ocelovym ramem. Co
> doporucujete?

Oboje ma sve vyhody a nevyhody. Pri teto velikosti vsak vychazi zrejme lepe portalova freza s pohybujicim se vretenem. Minimalne to bude znamenat pohybovat s mensi hmotou, nez kdyby se pohyboval stul (stejne by se vreteno muselo pohybovat aspon ve dvou osach). A vyjde to rozmerove mensi...

vice viz c-n-c.cz

> 3. Kam na kulickove srouby, co si tak pamatuji, tak cesti vyrobci to
> byla banda arogantnich blbcu s neskutecnymi cenami, tzn. nejakeho zahranicniho
> dodavatele, klidne i cinske provenience. Videl jsem cinske kulickove
> srouby a nevypadali spatne.

nevypadaly spatne nekde osazene na stroji v realu, nebo na fotce?

> 4. Kam na krokove motory, opet jde o cenu, po jake velikosti se poohlednout?
napr. http://www.microcon.cz/
nebo ebay, to je dobry zdroj ruznych dilu.

> 5. Vreteno, asi nejvetsi financni problem,da se vubec sehnat vreteno,
> ktere nehazi, dokaze tocit aspon 30k a zaroven i treba 300? Vykon, myslim,
> ze 500W je minimum nutny pro seriozni praci.

mente vretena podle obrabeneho materialu. "pomalobezne" do nejakych 6000ot/min a vykonu 1.5kW se da koupit v cene do 10.000 vcetne klestin. Jinak se nedoplatite....

> 6. Vite o nejake konstrukci podobneho stroje, kde by se clovek mohl inspirovat?
napr. www.cnc-hobby.cz , nebo opet www.c-n-c.cz
pripadne spousta anglickych stranek...

V.