=?UTF-8?Q?Re: OT: =C3=9A=C4=8Dinnost spalovac=C3=ADhomotoru - co po=C4=8D=C3=ADt=C3=A1m =C5=A1patn=C4=9B ???=

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Září 10 22:34:56 CEST 2009


Zdravím,
  tak to bude ono. Skutečně jsem to měl dělit tím poměrem a ne násobit.
Moje úvaha byla, že když je kW méně než k (když má motor 34 k, má jen 25 kW),
že tedy "logicky" bude i menší toto číslo. Jenže ono je to obráceně,
protože když má stejný motor méně kW než k, znamená to, že kW je tedy
"silnější" jednotka a proto samozřejmě bude i vyšší údaj té měrné spotřeby,
takže je to třeba dělit. Díky, řekl bych, že ve zbytku už chyba není.
A účinnost 36% je stejně pěkná :-). 
  S pozdravem Pavel Troller

> Zdravím,
> 
> nezkoumal jsem váš postup detailně, ale hned první krok je podezřelý,
> Pokud na výrobu 1 koňohodiny potřebuji 176g, tak na 1kWh budu potřebovat
> určitě více (1k je cca 0,75 kWh, nebo dle vašich výzkumů 0,7457).
> tzn. 176/0.7457 g/kWh.
> 
> S pozdravem
> Martin L.
> 
> > Zdravím,
> >   nu, že bych měl používat pro určení účinnosti spalneho tepla namísto
> > výhřevnosti ? Asi ano. V takovém případě se dostávám k nižší hodnotě,
> > "pouhých" 61%. I tak je to strašně moc :-).
> > 
> >   Asi to má ještě někde nějaký jiný háček a nebo hoši ve Slávii uměli už
> > v polovině minulého století dělat takové motory, o kterých se dnešním
> > automobilkám ani nesní :-).
> > 
> >   S pozdravem Pavel Troller
> > 
> > > Možná je problém s tou výhřevností nafty - viz.
> > > http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDh%C5%99evnost 
> > > 
> > > Mrazík
> > > 
> > > Pavel Troller píše v Čt 10. 09. 2009 v 20:43 +0200:
> > > > Zdravím,
> > > >   z manuálu k naftovému motoru jsem vyčetl zvláštní hodnotu Gp, udávanou
> > > > v jednotkách g/kh (tipuji to na gram/koňohodinu :-) ), že je pro určité
> > > > otáčky rovna 176. Dle rozměru té jednotky soudím, že to je něco jako 
> > > > energetická výtěžnost, kolik gramů paliva potřebuji na vykonání určité
> > > > práce.
> > > >   Domníval jsem se, že z tohoto údaje půjde určit účinnost motoru. Postupoval
> > > > jsem takto:
> > > >   1) Převedl jsem údaj na g/kWh znásobením konstantou 0.74570, opsanou kdesi
> > > > z Internetu. Vyšlo tedy 131.24 g/kWh.
> > > >   2) Spočetl jsem převrácenou hodnotu, tj. kolik kWh dostanu z jednoho kg 
> > > > paliva. Vyšlo mi cca 7.62 kWh/kg.
> > > >   3) Opět na internetu jsem vyhledal výhřevnost nafty. Byla uvedena jako 
> > > > 41868 kJ/kg. Neklame-li mne moje paměť, Joule je rozměrově Watt*Sekunda,
> > > > tj. vydělením 3600 dostáváme 11.63 kWh/kg.
> > > >   4) Ta čísla jsem podělil, čímž jsem doufal, že se doberu účinnosti. Vyšlo
> > > > však 65.52%, což je neskutečně mnoho.
> > > >   Zřejmě jsem tedy někde udělal chybu. Poradíte, kde by mohla být ? Nebo že
> > > > by ta hodnota Gp určovala něco úplně jiného, než si myslím, že určuje ? Je
> > > > tam dokonce graf, pro nízké otáčky je vyšší, pak klesá a pro vysoké zase
> > > > stoupá, domníval jsem se, že přesně takto by se mohla ta správná veličina
> > > > v závislosti na otáčkách chovat... Nebo snad že by ten veliký stabilní
> > > > motor (pět nás ho stěhovalo a měli jsme co dělat :-) ) skutečně byl schopen
> > > > bez turba a jiných moderních vychytávek dosahnout takové účinnosti ?
> > > > 
> > > >   Zdraví Pavel Troller
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list@list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> > 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list