OT - odvod vody ze zahrady

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Září 10 13:26:53 CEST 2009

	Omlouvám se za stavební OT, ale stavebnictví se tu řeší docela často... Mám následující situaci: Pod barákem mám neizolovaný sklep, který má vchod níž (o asi 60 cm) než zbytek zahrady, takže při dešti do něj stéká voda a potřebuji nějak vyřešit její odvedení pryč.
	Chceme tam ještě dodělávat dlažbu, takže představa je od sklepa asi metr vyspádovat chodníček dolů, pak to zlomit a pokračovat nahoru na úroveň zahrady. Do nejnižší části chodníčku dát kanalizační žlab a trubkou odvést vodu do spodní části zahrady, která je asi o 1,5 m níž než ten sklep.

	Jde mi o to, jakou trubku použít. Napadá mě buď KGčko, nebo ta drenážní žlutá drážkovaná s dírkama. Žlutá má výhodu asi čtyřikrát nižší ceny a navíc se může voda vsakovat už cestou a nevytékat všechna na konci. Ale mám strach jestli se trubka kvůli těm drážkám nebude víc zanášet, přece jen se tam bude splachovat i nějaká hlína, písek, zbytky rostlin, atp. Délka té trubky vychází tak 20 - 25 m.

	Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Kamarád stavař mi moc nepomohl, tak váhavě říkal, že můžu použít v podstatě obojí? Ta plocha, z které voda bude stahovat, nebude nějak příliš velká, řádově pár desítek metrů čtverečních.

	Díky za případné rady,

			Aleš Zíka
			http://results.cz