Re:OT mirne: kdyz telefonaci delaji kabelaz pro PC

k.novo k.novo@seznam.cz
Úterý Září 8 17:53:29 CEST 2009

Vlakno nesleduji, ale co mate proboha proti pajeni sitových kabelu, varianta 4 poskytuje suvereve mechanicky a elektricky nejdokonalejsi spoj, kterenu se varianty 1 az 3 nepriblizuji ani teoreticky.
Pajeny spoj se da zmankout tak, ze ho beznym pohleden na kabelu nepoznate a troufnu si tvrdit, ze na 30m kabelu ho nepoznate ani elektricky.
Jedna prihoda z minuleho mesice, cca 40m kabel na ktery si uzivatel pomoci spojky pridelal 5m prodluzovak, do objektu uderil blesk, odeslo kde co a i po vymene se nam nedarilo spravně zprovoznit tuto linku, Po cca 5hodinach badani si kdosi vzpomel, ze na kabelu je spojka, a ejhle, jak sel vyboj kabelem tak v miste dotyku konektoru vznikl miniaturni vakl, ktery se naprosto nahodne projevoval a opet neprojevoval (Na zlacenam drtku konektoru byl videt krater po preskoku jiskry
Zaver, byt to spajeno nebyl by problem.

KN

> Existuje nejaka spojka pro UTP?
> Kdyz potřebuji spojit dva kabely nebo nahradit v kabelu
> zinceny "prostredek".
> Ja vim ze by se mel vymenit cely kabel, ale nevzdy je to
> mozne, nebo jednoduche.

> treba http://www.t-cz.com/?cls=stoitem&stiid=513

Jsou zhruba tri (ctyri) metody:
1) Zarezova spojka - celkem profi - viz odkaz vyse
2) Sahnout po tom co se sitari vali po aute a na jeden konec dat zarezovou
RJ45 (zasuvku) a na druhy klasickou kosticku RJ45. Levne reseni, celkem
obstojne, nekdy se i daleko lepe dela, ne vždy je místo kde doslo k poruse
rozumne pristupne... Je to rozumne zafixovat proti prachu a mechanickemu
namahani.
3) Dve kosticky RJ45 a mezi ne spojku to radeji ne, to je tak dobře na
obcasne pripojeni kabelu koukajiciho ze zarizeni k dalsimu kabelu. Kdysi to
tak měli nektere PCMCIA sitovky od 3Comu. Mechanicky spatne fixovatelne.
4) Spajet to - videl jsem to u konkurence, celkem to sice funguje, ale
radeji to nebudu komentovat....

Radek (benedikt@lphard.cz)