Omezeni proudu pri zapnuti toroidu

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Září 8 11:18:13 CEST 2009

Já tam místo těch odporů dávám termistor(y) z PC zdroje. Když relé "zapomene" sepnout, termistory sníží při odběru svůj odpor a nevyhoří. Impuls při zapnutí ale chytnou. Od normálního odporu by při troše smůly mohlo začít i hořet, takže to není taková legrace.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Zdenek Aster
Sent: Tuesday, September 08, 2009 10:41 AM
To: HW-news
Subject: Re: Omezeni proudu pri zapnuti toroidu

>Na odelovaci trafo 1kW jsem dal na primar vykonovy odpor, ktery
>preklene rele napajene ze sekundaru.

Jenom pozor na to, pokud podimenzujete Ty odpory, ze vydrzi sice zapnuti, a nabeh, ale pokud by se porouchalo rele, tak by to odpor uvarilo. Kdysi mi dal kolega sofstar a ja ho testoval, fungoval super, jen ja ho
zapojil,
za multifunkcni rele na testy zapnout na 15s vypnout na 15s a sel jsem pryc. Asi za 4hodiny jsem se vratil a ten smrad byl fakt dokonalej, no fotky
taky...
Od te doby tam jsou pro spolehlivost radsi dve rele, ikdyz tenkrato to bylo tim, ze se ty vykonove odpory nestihnuli ochladit a ja svou testovaci metodou jim pekne zavaril....

Zdenek Aster

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4404 (20090907) __________

http://www.eset.cz