[OT] Automaticka inzulinova pumpa - pokrok ve zdravotnicke technice

Tomáš Mazouch mazouch@ica.cz
Úterý Září 8 10:31:46 CEST 2009

Rollfree napsal(a):
> [...]
> o automaticke inzulinove pumpe - diabetik ma trvale zavedenou
> sondu, ktera meri glykemii a davkovac, ktery do tela prubezne
> dodava inzulin. Pokud fajn.
>
> Co me ale hodne prekvapilo bylo, ze kontinualni monitor glykemie
> se dela uz nekolik let. Kontinualni davkovac jeste vyrazne dele.
> A teprve nyni nekdo tyto 2 pristroje propojil. Krome toho tam vyzvedavali
> jako temer zazrak, ze ta pumpa umi v pripade prilis nizke glykemie
> (tedy kdyz to s davkovanim inzulinu prehnala) spustit alarm a _dokonce_
> se sama zastavit a predejit tak upadnuti do komatu.

Kdyz jsem nedavno vybiral novou pumpu, byl mi nabizen mj. typ, ktery ma
ten "kontinualni" monitor jako volitelne prislusenstvi.
Ma to ale "ale" (asi tak tri):
1) zivotnost cidla monitoru je v jednotkach dnu
2) cidlo ujizdi, takze je treba (kazdych par hodin) dodat vysledek
mereni z klasickeho glukometru, pro srovnani a kalibraci
3) urcite to nebude levny
IMHO zadna slava.
> To je prima. Ale nejak mi nekde do hlavy, ze v roce 2009 muselo
> trvat nekolik let, aby vyrobce do (jiste ne levneho) zarizeni implementoval
> funkce, ktere bych si dovolil oznacit za docela zakladni. Prece nejake

IP samozrejme ochrany ma, ale protoze (bezne) nema zpetnou vazbu (mereni
glykemie), tak se muze chranit jen pred vlastnim selhanim.
> ochranne funkce ma kdejaka elektronicka hracka, vyrabena za 0.5 $
> nekde v Cine, a tady se na to, nez to nekdo "vynalezne" muselo cekat
> nekolik let a je to oslavovano jako velke vitezstvi ducha. A to u te hracky
> jde max. o spaleni vystupniho tranzistoru, tady jde pripadne i o zivot.
>
> Nejak mi to neleze do kebule.

Ac neverim na konspiracni teorie, tak si myslim, ze toto je proste
skvelej kseft a je treba na to tak nejak nahlizet. "Zakaznik" neutece,
muze jen umrit a to se mu urcite nechce.

  TomM