Laboratorni zdroj do 30A

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Úterý Září 8 09:10:41 CEST 2009

30V a 30A dává dohromady 900W a to už je slušný výkon. Za tuhle cenu
normální lineární zdroj nelze sehnat (jsou těžké a tak se je nevyplatí
vozit z Číny), takže jedině spínák. Jenže ten zase nemá obvykle
proudovou pojistku a když už ano, tak je celkem pomalá - je to dost
hrubý odhad, ale reakční čas jsou stovky us a k tomu plus reakční čas
samotného zdroje. Druhý problém bude, že proudová pojistka je většinou
typu ON/OFF, takže při náběhu velké kapacitní zdroj zátěže se může zdroj
vypínat.

Něco jiného je lineární zdroj, ale cena je na hraně těch 20k (záleží
jestli s DPH nebo bez). Ono se není moc čemu divit - ve zdroji takového
výkonu je veliké trafo a to zkrátka něco stojí. Plus lineární zdroj je
vhodné předimenzovat, protože hodnoty udávané výrobcem (především proud
a výkon) v propagačních materiálech jsou obvykle 70% hodnot, které je
zdroj schopen dodávat trvale.

V případě spínáků nevím, ale u lineárních bych doporučil Statron - dá se
snadno opravit, je celkem spolehlivý a je to zkrátka německá kvalita :-)

OH