[OT] Automaticka inzulinova pumpa - pokrok ve zdravotnicke technice

Rollfree rollfree@volny.cz
Úterý Září 8 03:00:48 CEST 2009

Koukal jsem pri praci na porad Milenium a byla tam reportaz
o automaticke inzulinove pumpe - diabetik ma trvale zavedenou
sondu, ktera meri glykemii a davkovac, ktery do tela prubezne
dodava inzulin. Pokud fajn.

Co me ale hodne prekvapilo bylo, ze kontinualni monitor glykemie
se dela uz nekolik let. Kontinualni davkovac jeste vyrazne dele.
A teprve nyni nekdo tyto 2 pristroje propojil. Krome toho tam vyzvedavali
jako temer zazrak, ze ta pumpa umi v pripade prilis nizke glykemie
(tedy kdyz to s davkovanim inzulinu prehnala) spustit alarm a _dokonce_
se sama zastavit a predejit tak upadnuti do komatu.

To je prima. Ale nejak mi nekde do hlavy, ze v roce 2009 muselo
trvat nekolik let, aby vyrobce do (jiste ne levneho) zarizeni implementoval
funkce, ktere bych si dovolil oznacit za docela zakladni. Prece nejake
ochranne funkce ma kdejaka elektronicka hracka, vyrabena za 0.5 $
nekde v Cine, a tady se na to, nez to nekdo "vynalezne" muselo cekat
nekolik let a je to oslavovano jako velke vitezstvi ducha. A to u te hracky
jde max. o spaleni vystupniho tranzistoru, tady jde pripadne i o zivot.

Nejak mi to neleze do kebule.

rollfree

P.S. Sorry za OT.
P.S.2 Oblibene argumenty o zkouskach, certifikacich atd. bych zas
tak moc nebral, protoze oba zakladni komponenty - senzor i akcni
clen se nekolik let vyrabeji a pouzivaji, a urcite maji celosvetovou
homologaci.