Paramety tranzistoru SOA?

Dolnsky Pavel p.dolnsky@atlas.cz
Neděle Září 6 13:08:49 CEST 2009

Pripoustim me znalosti nejsou v teto oblasti nejlepsi, proto se je snazim, nejen zde, doplnit.
Napajeni je z velkeho toroidu tak, ze problem s zdrojem nebude
Nahradni schema vodicu a podobne, cvicne jsme vzal nejvetsi tranzistor,ktery jsem nasel, pripojil k generatoru 100kHz a zkusil tim napajet 10uH a 1nF "odporovou" zatez, max. zaporne napeti, ktere jsem nameril bylo -7V a to po dobu cca 50ns pri silenych 60A.
Spolehlivost je oc v teto aplikaci take jde, ono jen hledat vadny T mezi 128ks je pakarna.

Pouziti vykonejsich T, hezka myslenka, ale jednak ono jich az tak moc neni , jak zde jiz zaznelo male odpory jsou pouze u Low voltage, u velkych T stoupa kapacita G a tim bud musiem pouzit nejaky budic nebo klesa rychlost spinani , tedy stoupaji ztraty atd.

Jak jsem jiz uvedl, netvrdim, ze IRF7455 staci a pouzijeme je, ale je to aktualne zhavy kandidat, T s podobnym odporem <10mOhm, pouzdrem max velikosti Ipak nebo DPAK, kapacitou G v radu desitek nC jsem nenasel. Bohuzel tyto tranzistory nikdo z prazskych pultovych prodejcu nevede tak to zatim nemohu vyzkouset.
Predpokladam, ze 2.5W je max ztrata bez chadice , me to vychazi na 1.5W a pocitame s chadicem (Cu 4mm rozvadeci deska).

Pavel

--
Dolnsky Pavel napsal:
> Dekuji za info,
> pocital jsem to stejne,ale nebyl jsem si jist.
> Pokud je nahradni schema diody odpor tak spinam ciste odporovou
> zatez s nepodstatnou kapacitou, tak by to snad mohlo jit.
A co nahradni schema vodice zdroj-dioda-spinac, jaky je zdroj, jak
bude reagovat na promenou zatez ?
> Jak se to vezme, kdyz zacnete hledat tranzistor s malym RDSon, v
> malem pozdru, s dobrou dostupnosti a cenou, zjistite, ze toho az
> takmoc neni, ja po cca hodine dosel k tomu IRF7455. Mozna jsou i
> lepsi, ale je to docela fuska, teda pokud clovek hleda a musi
> kontrolovat dostupnost a cenu u cca tri prodejcu v CR, u vyrobcu je
> nabidka siroka a vyhledavani celkem solidni. Puvodne jsme nebyl z
> SO-8 nadseny, ale pak 2x4 nohou bude mit nizsi prechodovy odpor nez DPAK.
Ne zrovna trivialni zadani, male rozmery nizka cena, vase omezene
znalosti = mizerna spolehlivost. Opravdu je to cena kterou jste vy,
nebo vas zadavatel oceten zaplatit ?