Re: Re: OT na pátek I: Fyzika pro kuchaře

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Září 5 23:13:07 CEST 2009

Take mi to bylo zahadou, ale byl jsme poucen, ze se snad prodavaji nejake spesl hlanolky primarne urcene pro pripravu v troube a ty snad, mozna obsahuji vice oleje. Sam jsem sice nic takoveho nezaznamenal a do trouby sypu normalni hranolky, respektive klidne i na platky kakrajene brambory, ale si to tak bude.
Pri patrani v oblasti hranolku jsem zjisitl jinou extra zajimavou vec. Hranolky z ceskych Fastzradel a asi i z ceskych obchodu obsahuji az 40% transmastných kyselin, kdezto v nemeckem ci rakouskem MC hranolku 0.
Holt jsme popelnici Evropy a jeste tu na to stojime fronty.

Tom

>Nemuzu prijit na to, jak jste to myslel. Jak by se pri pomalem
zahrivani v troube dostal dovnitr olej ? Odkud by se tam vzal,
vzdyt v troube se to dela na sucho.

Pokud myslite olej, ktery uz v predsmazenych hranolkach je
z vyroby, tak toho moc nebude, protoze se to pripravuje
pravdepodobne technologicky lepe, nez to delate Vy ve
fritaku, tj. dela se to v oleji s konstantni teplotou (ve velke
nadrzi se udrzi teplota snadneji nez v malem fritaku),
po vytazeni se to ofoukne proudem vzduchu. Takze toho
oleje tam zbude jen nezbytne mnozstvi.

rollfree