OT na pátek I: Fyzika pro kuchaře

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pátek Září 4 17:22:06 CEST 2009

Přehřátí vody je poměrně vzácný úkaz, a daří se jen s detilovanou a
navíc předchozím převařením  odplyněnou vodou.
Domnívám se že zde šlo o dynamický úkaz, kdy teplota vody, vzhledem k
její tepelné kapacitě stoupala pomaleji než teplota oleje.
Při prvním náznaku varu pak došlo k mísení, a intenzivnímu předání tepla
vodě olejem, což mohlo mít lavinovitý projev.
Lubor