Re: Re[2]: OT na pátek I: Fyzika pro kuchaře

d.petr d.petr@post.cz
Pátek Září 4 17:07:53 CEST 2009

> Od: Dawid Ferenczy <ferenczy@volny.cz>
> Předmět: Re[2]: OT na pátek I: Fyzika pro kuchaře
> Puvodni  zprava  "Re:  OT  na  pátek I: Fyzika pro kuchaře" od "d.petr
> (hw-list@list.hw.cz)" z 4. září 2009, 16:39:02,
> msgid:769.917-13910-740239642-1252075142@post.cz (877 bajtu):
>
> dp> Proč,  to  nevím. Nikdy jsem to nezkoušel a neviděl, ale údajně se
> dp> dá  voda přehřát přes 100 C i podchladit pod 0 C. V obou případech
> dp> musí  být  v  klidu,  jinak  se to nepovede. Té přehřáté pak stačí
> dp> nějaký  impuls  a  rázem se jí vypaří tolik, aby teplota klesla na
> [...]

To vím. Ale popsané chování lze (údajně) pozorovat za normálního stálého tlaku. Voda by měla být bez bublinek a čistá, nejlépe destilovaná.
V laboratořích, když je potřeba vařit vodu, se do kádinek apod. dávají různá vrtítka a míchátka, právě aby se voda nepřehřála, ale aby se začala včas vařit.
Jak jsem však uvedl, na vlastní oči jsem se nikdy nepřesvědčil.

PM