OT na pátek II: Hádanka s tchýní

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Září 4 16:26:30 CEST 2009

Zdravím dnes podruhé,
  narazil jsem na netu na hezkou hádanku, kterou možná všichni neznáte, tak ji
sem dávám na víkendové luštění. Odpověď se dá vygooglit, ale máte-li zájem,
zamyslete se. Taky sem prosím tedy hned nepište řešení.

  Přijde takhle jednou muž domů a zjistí, že na návštěvě je tchýně. Jak už to
bývá, jejich vztahy nebyly nijak růžové, a tchýně taky hned začla výpadem:
"Aaa, náš kecálek přišel domů!"
Muž: "Prosím ?"
Tchýně: "No já jen, že neustále jen kecáš a lžeš, pravdivého výroku se od tebe
člověk nedočká !"
Muž: "Noo... Já myslím..."
Tchýně: "Tak schválně: Řekni mi teď nějaký výrok. Bude-li pravdivý, slibuji Ti,
že odsud odejdu. Nebude-li však pravdivý, slibuji, že tu zůstanu. A nezkoušej
to s výroky, u kterých nejde stanovit pravdivost, na takové Ti kašlu".
Muž se zamyslel. Věděl, že tchýně až fanaticky dbá na plnění svých slibů. Udělá
vše, jen aby splnila slib, který dala. Vtom si uvědomil, že tím na sebe tchýně
ušila pěknou past, která by se dala "exploitovat". Ještě se na chvíli zamyslel
a vyslovil výrok. Tchýně chvilku přemýšlela, pak zbledla, zamumlala "dostal jsi
mě" a přímo v kuchyni se oběsila.
Otázka samozřejmě zní, jaký výrok byl vysloven. Podotýkám, že šlo o oznamovací
výrok, nikoliv příkaz typu "Oběs se", na ten by tchýně samozřejmě nikdy
nepřistoupila. Rovněž je třeba říci, že tchýně se neoběsila jaksi
"z bezvýchodnosti situace", ale z jiných příčin. Modifikací výroku by se dala
donutit prakticky k čemukoliv, třeba k umytí nádobí nebo dělání kliků :-),
ačkoliv svého zetě samozřejmě jinak vůbec neposlouchala.
Doplňující otázka: Byl výrok pravdivý, nebo nepravdivý :-) ?

  S pozdravem Pavel Troller