modelarske servo s linearni posuvem ??

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Září 4 12:16:18 CEST 2009

dekuji vsem za inspiraci.
v podstate jsem si overil, ze ne spatne hledam, ale proste to bezne nikde "neroste".
jen pro upresneni, to zarizeni uz funguje, ale jako akcni clen je nejaky elm.ventil
co do toho "busi", doslova. takze uz mam nejakou konstrukci atd. a jen jsem chtel zarizeni
vylepsit a pokud mozno eliminovat rucni nastavovani obsluhou. tedy vec se umisti asi 5mm
nad tlacitko, pripoji se kontakt, servem sjedu az tlacitko sepne a jede se. pripadne
se vyska poladi podle znameno posuvu serva +-x . idealni pripad sundat jednu kostku(el.ventil),
pridelat druhou kosku, pripojit driver, treba od snailinstruments a napsat sw.
to bastleni mechaniky je proste trochu problem.
kdyz se pak prepocita ten cas, tak i kdyby to servo stalo 1-2kkc vychazi to lepe, nez znasilnovat
neco s nejasnym vysledkem. testuje se bezne 1 000 000 stlaceni, takze i mech. musi byt slusna.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of jevem
Sent: Friday, September 04, 2009 12:03 PM
To: HW-news
Subject: Re: modelarske servo s linearni posuvem ??

Tak se budem hádat o ničem.....
Na třetí stranu může vzít MCU třeba s 64k a tam si může implementovat co chce, tedy pokud to umí.

A otázkou však zůstává, proč sháněl ten převod ?
A já bych to viděl tak, že pro simulaci zdvihu tlačítka, bych použil to servo napřímo. A právě mne napadlo, že bych to mohl též využít.
Vezmu-li servo s křížem (to co je na hřídeli), tak tím bych mohl přímo tlačit na tlačítko a mačkat jej. Asi bych nepotřeboval linearizaci, ale na simulátor prstu mačkajícího tlačítko by mi to stačilo.

Jirka