Jeste jednou sluchatka

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Září 4 06:04:39 CEST 2009

> Povidali, ze mu hrali. Byl jsem s detma v libereckym IQ parku a
> neveril jsem svym usim ;o) Byl tam tester rozsahu slysitelnych frekvenci.
> Uz delam zasoby baterek do naslouchatek. :-/

Zdravim,
  jo, tak o tom bych mohl vypravet. Kdyz jsem byl dite, slysel jsem do 22 kHz
(mereno na profi audiografu, kdyz rodice testovali, zda mam "hudebni sluch")
a moje zvukova orientace byla takova, ze jsem, stoje pred panelakem ve
vzdalenosti cca 50 m, dokazal presne urcit, ze ktereho okna (treba v 5. patre)
vychazi zvuk radkoveho rozkladu televizoru, tj. 15625 Hz. Zabavne na tom bylo,
ze tou dobou jsme vlastni televizor nemeli a ja nevedel, co to piska :-).
Stale jsem se ptal rodicu, proc se z nekterych bytu line piskani a oni vubec
netusili, o cem mluvim :-).
  A nyni ? V mem veku (47) jsem rad, ze zachytim 14 kHz. Ano, slysim i 16, ale
to si musim naprat do ucha nejakych 90 dB, aby si toho vsimlo. V "normalnich"
urovnich ani tuk. Takze televizory uz pro mne nepiskaji, ani ty stare, ktere
drive piskavaly velmi hlasite :-(. Jediny rozdil je v tom, ze kdyz se mne muj
syn ptal, proc je obcas z nekterych oken slyset piskani (klasicky televizor
u nas nezazil), vim, co mu odpovedet :-))).
  S pozdravem Pavel Troller