[OT] Jaky HD satelit?

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Úterý Září 1 23:20:33 CEST 2009

jj, prave som to rozchodil...

Inak slubil som ze sa podelim so skusenostami s IPboxom 9000HD. Takze
poprosil som panov v obchode v Topolcanoch aby mi tam rovno
nainstalovali vsetko co potrebujem aby som tam len zastrcil moje karty a
hralo to.

Krabicu mi priniesla navsteva zo slovenska. Tak som ju rozbalil a
zapojil, zapol a okamzite nabehol obraz. Taky nahy pan a jeho polmetrovy
instrument cez celu obrazovku... Neviem ako to nastavovali vo firme ale
nechali mi tam nejaky 3 X kanal, skoro som dostal infarkt :-)

V kazdom pripade v baleni bola samotna krabica, hdmi kabel a velmizle
citatelny tlaceny navod v slovencine. Sietovy privodny kabel tam pre
istotu nebol.

Navod sa neskor podarilo najst na internete. Popisane tam boli vsetky
mozne irelevantne blbosti ohladom procesora vo vnutri ale ktorou stranou
sa tam zasuvaju dekodovacie karty tam nebolo. V kazdom pripade som to
zapol a mal som pocit ze mi tie karty nefunguju, lebo programy nehrali.
Karty uz boli pred tym aktivovane v inom prijimaci a pouzivane denne.
Vyuzil som pomoc ktoru mi ponukol Radim tu z konferencie a ku boxu som
sa pripojil cez ethernet. Trochu tam poklikal a potvrdilo sa ze vsetko
co je potrebne na to aby karty fungovali tam uz bolo nainstalovane,
takze som nechapam preco to nejde. Po nejakom case a par restartoch
zelenym tlacitkom a sietovym vypinacom to zazracne zacalo fungovat.
Zaujimave ze tie porno kanaly isli hned a bez pytania :-)

Takze som zacal riesit preco nevidim disk, napriek tomu ze sa cela
krabica vyrazne ohrieva a disk huci. Nebol pristupny zo ziadneho menu,
bol tam oznaceny ze neexistuje. Vyzeralo ze je tam nejaky problem, volal
som do servisu abcom a nevedeli mi po telefone poradit, kedze mam
prijimac zaplombovany nebolo mozne ho otvorit. Znamy co tu bol na
navsteve navrhol pozret sa do vnutra cez telnet ci je disk namontovany.
Vsetko tam bezalo, podarilo sa z prikazoveho riadku vytvorit adresar aj
subor. Divne... Nasledne bolo disk vidiet uz aj z menu samotnehej
krabice a vsetko funguje. Velmi dolezita bola poznamka od Radima ze tam
defaultne bezi time shift funkcia, takze sa vsetko neustale nahrava co
sposobuje stale beziaci disk a prehrievanie. Toto bezalo aj ked nebolo
vidiet disk z menu. Subory som ale cez prikazovy riadok videl. Po
vypnuti tejto funkcie IPbox bezi a je skoro studeny (ked sa netoci
disk), som celkom milo prekvapeny.

Zatial sa nejak neviem stotoznit s uzivatelskym interfejsom. Organizovat
programy je katastrofalne zlozite (alebo som zatial ani s navodom
nedosiel ziaden pohodlny sposob). To co mi bezalo s enigmou na dreamboxe
ze som mal zoznam programov v ktorom sa pohybovalo kurzorom a vedla
kazdeho bola informacia z EPG aky program tam bezi sa mi tu zatial
nepodarilo vyvolat.

Webovy interface ktory tam mam neumoznuje ani zdaleka robit veci ako u
dreamu, tento mi viacmenej len zobrazuje status nejakych procesov, ale
na ovladanie sa neda pouzit vobec.

Este mi ostava zistit ako zakablovat druhy tuner ked mam len jednu hlavu
na parabole. Je tam "IF out" konektor, mozno sa daju prijimace navzajom
zasluckovat, v manuale samozrejme taktiez ziadna zmienka.

Takze zatial mam taketo dojmy, stale tak nejak naivne dufam ze tieto
veci tam musia byt nejak vyriesene len zatial neviem ako ich pouzivat :-)

b.

p.s. ten zasraty kram zase nefunguje. Bola burka a vypadol signal.
Krabica zamrzla a dala sa len restartovat vytiahnutim zo zasuvky. Po
nabehnuti znova nebolo vidiet v ziadnom menu disk, ten ale fyzicky bezal
a krabica sa strasne prehrievala. Po restarte to uz bezi... Horsie ako
dreambox :-/