[OT] Problém s telefonním vedením

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Září 1 21:36:21 CEST 2009

On Tue, 1 Sep 2009, Milan Horák wrote:

> Zdravím všechny,
>
> jdu se poradit s problémem. Mám parcelu a k ní jsem si ještě trošku
> (50m^2) přikoupil od města. Město mi ji prodalo s tím, že ne ní neváznou
> žádná věcná břemena, nevztahují se k ní žádné závazky, prostě nic.

Vecna bremena se na tyhle stavby musi uzavirat tusim od roku 1994 (1996?).

> Na tom kousku je ale nejen telefonní sloup (s aktivními linkami), ale
> pod celou parcelou vede i telefonní kabel. To jsem zjistil při kopání
> plynové přípojky.

To je pravni vada na zbozi ktere jste koupil a reklamovat musite u
prodejce, respektive muzete jim pozemek vratit zpet a mesto kupni cenu.

> Kontaktoval jsem tedy Kyslíky, aby mi domněnku potvrdili a je to tak.
>
> Součástí vyjádření je kromě výkresové dokumentace i několikastránkový
> dokument, kde se mimo jiné píše, že stavět/kopat/sázet strom/cokoli
> nemůžu půl druhého metru na obě strany od vedení.

No ty stromy ano ale stavba by tam stat mohla - ve mestech je to naprosto
bezne v chodnicich par cm od baraku..

> Problém č.1 - 25cm od vedení mi začíná pilíř (plyn/elektrika/popelnice),
> který tam podle těch paragrafů nemá co dělat.
>
> Problém č.2 - hned vedle kabelu mám schváleno od města kopat základy
> kůlny a hloubit jímku na dešťovou vodu, kteréžto tam podle těch
> paragrafů také nemají co dělat.

Co mate "schvaleno" od mesta ? Mate stavebni povoleni ? Pokud ano pak
jiste mate v poradku i vsechny vyjadrovacky od spravcu siti a Vas projekt
pro stavebni povoleni resi tyto site a jejich ochranu pri vystavbe.
Jinak by jste to stavebni povoleni nemohl dostat.

> Chci to udělat tak, že kůlna i jímka tam prostě budou, ale dám si sakra
> pozor, abych těm drátům neublížil - v těch paragrafech se ohánějí
> termínem "Veřejná služba" a dělají bububu.

Rozhodne musite mit projekt a oni se k tomu vyjadruji. Ale z hlediska tech
vzdalenosti to nemusi byt problem - rekl bych ze budou pozadovat nejakou
pridavnou obalovou chranicku kolem vedeni.

Kdyz ten kabel prekopnete pri cerne stavbe bez povoleni bude veselo :-)
Pokud je tam chranicka s optikou bude jeste veseleji - doporucuji se
pojistit na skody zpusobene vykonem povolani :-) I kdyz proti plynu
za jehoz naruseni dava pokuty energeticka inspekce to jeste ujde...

> Kluci od Kyslíků mi vlastně brání užívat můj pozemek, takže by to bylo
> třeba nějak košer vyřešit:
>
> Otázka č.1 - je šance, že by si kluci na vlastní náklady zařídili
> přeložení kabelu o kousek dál?

Jedine na Vase naklady.

> Otázka č.2 - je šance, že pokud ne, že mohu očekávat nějakou kompenzaci
> (třeba internet se slevou či zdarma), nebo mi v podstatě ve veřejném
> zájmu vyvlastnili třímetrový pruh mého pozemku bez nároku na náhradu?

Muzete ocekavat internet za penize :-)