RE: Re: [OT] Problém s telefonním vedením

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Září 1 19:47:31 CEST 2009

Pohybujeme se na poli prava tzn. v prve rade je treba rozlisit fakta a jedna pani povidala.

1. Vecne bremeno je vecnym bremenem pokud je jako takove zaneseno v katastru nemovitosti tzn. pokud mate na listu vlastnictvi zanesono vecne bremeno ve prospech O2 respektive jeho predchudcu mate smulu protoze na vas preslo vecne bremeno za podminek, ktere byly sjednany v minulosti tzn. oni maji kabel vy omezeni a smulu. V tomto pripade by jedinou sanci bylo, ze v kupni smlouve mesto vyslovne uvedlo, ze na pozemku nejsou zadna pravni omezeni ani vadt, v tom pripade muzete od mesta pozadovat slevu z kupni ceny, ale na vecne bremeno to vliv nema. Popravde o tom docela pochybuji, podobna formulace se do smluv dava jen pri nejake korupci, jinak se prodava jak bezi a lezinebo podle zapisu v katastru.
2. Pokud v katastu nic neni tak se vase pozice vyrazdne posiluje, oni O2 sice budou cosi zbleptat o verejnem zajmu atd. ale vy proti tomu mate cernou stavbu, neopravneny zasah do prava vlastnickeho atd. Ono dnes jiz pro zrizeni vecneho bremena je nutny souhlas vsech ucastniku pravniho vztahu a majitel pozemku muze za vecne bremeno pozadovat primerenou odmenu.

Mrknete na Obcansky zakonik 40/1964 Sb. - Vccna bremena § 151n a pripadne ocenovani prav odpovidajícich vecnym bremenum podle §18 zakona cislo 151/1997 Sb.

PN