[OT] Problém s telefonním vedením

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Úterý Září 1 19:19:12 CEST 2009

Podivejte se na katastr, jak je to s pozemkem. Jestli Vam byl preveden a bez
omezeni, tek neni zrejme co resit.
Pokud Vam byl preveden s omezenimy, ted je nebudeme spacifikovat, tak muze
byt problem.
Jindra Polivka

Zdravím všechny,

jdu se poradit s problémem. Mám parcelu a k ní jsem si ještě trošku
(50m^2) přikoupil od města. Město mi ji prodalo s tím, že ne ní neváznou
žádná věcná břemena, nevztahují se k ní žádné závazky, prostě nic.

Na tom kousku je ale nejen telefonní sloup (s aktivními linkami), ale
pod celou parcelou vede i telefonní kabel. To jsem zjistil při kopání
plynové přípojky.

Kontaktoval jsem tedy Kyslíky, aby mi domněnku potvrdili a je to tak.

Součástí vyjádření je kromě výkresové dokumentace i několikastránkový
dokument, kde se mimo jiné píše, že stavět/kopat/sázet strom/cokoli
nemůžu půl druhého metru na obě strany od vedení.

Problém č.1 - 25cm od vedení mi začíná pilíř (plyn/elektrika/popelnice),
který tam podle těch paragrafů nemá co dělat.

Problém č.2 - hned vedle kabelu mám schváleno od města kopat základy
kůlny a hloubit jímku na dešťovou vodu, kteréžto tam podle těch
paragrafů také nemají co dělat.

Chci to udělat tak, že kůlna i jímka tam prostě budou, ale dám si sakra
pozor, abych těm drátům neublížil - v těch paragrafech se ohánějí
termínem "Veřejná služba" a dělají bububu.

Kluci od Kyslíků mi vlastně brání užívat můj pozemek, takže by to bylo
třeba nějak košer vyřešit:

Otázka č.1 - je šance, že by si kluci na vlastní náklady zařídili
přeložení kabelu o kousek dál?

Otázka č.2 - je šance, že pokud ne, že mohu očekávat nějakou kompenzaci
(třeba internet se slevou či zdarma), nebo mi v podstatě ve veřejném
zájmu vyvlastnili třímetrový pruh mého pozemku bez nároku na náhradu?

Třeba jste se s tím někdo už setkal a tak budu vděčen za jakoukoli pomoc.

Díky Milan