Re: Re: Galvanické oddělení satelitu

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Úterý Září 1 13:33:47 CEST 2009

> Já mám doma kvůli zemním smyčkám na kabelovce toto:
> http://shop.olmi.cz/zbozi/730-galvanicky-oddelovac-ground-breaker-5-1000mhz
>
> Nerozdělával jsem to, ale je oddělený jak vnitřní drát, tak i stínění.

Podle fotografie to vypadá na kus koaxiálu s navlečenýma feritovýma kroužkama, opatřené konektory a zalité v plastu. Kabel je nepřerušený, galvanicky jsou jak stínění tak drát uprostřed propojené. Ten ferit bude podobný jaký můžete uzurpovat ze starých kabelů k počítačovým monitorům. Samozřejmě to budete muset vydolovat z toho plastu, ve kterém je to zalité.

Celé zařízení se jmenuje balun a zabraňuje to plášťovým proudům. Indukčnost pláště procházejícího skrz tu řadu feritových korálků by měla být řádově vyšší než 50 Ohm na nejnižším kmitočtu, na kterém koax provozujete.

Vojta Bubník