nafouknuté kondenzátory ve zdroji

Jiri Nemecek jirry@centrum.cz
Úterý Září 1 11:13:13 CEST 2009

Údaje v datashewetu jsou dobré hlavně pro porovnání výrobců a nalezení
optimálního poměru ESR - I_RIP - rozměry. Přepočet na proudy a teploty
přímo v zapojení je pak samozřejmostí, pro opravy obvykle vyhoví cokoli,
co se na desku vejde :-) Přijde mi, že pro velkovýrobu se používají
speciální levné elyty se sníženou životností, v krámě takové snad ani
koupit nejdou :-)

Zvlášť to platí právě u malých adaptérů do zásuvky. Ty už opravuji
opravdu jen v nutných případech, hlavně ty kondíky na 400V se shání
špatně (aby se vešly) a pro velkou pracnost se oprava nevyplatí. Navíc
jsou často ve slepených krabičkách a kdo to má pořád louskat :-)