Re: nafouknuté kondenzátory ve zdroji

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Úterý Září 1 08:53:01 CEST 2009

Nafukuji se tepletm:) Ve spinanem zdroji je za diodou (odmyslime kond)
obdelnikove napeti. Takze kond se porad:
-nabiji (proudem klidne par A), to kdyz je 'obdelnik' nahore
-vybiji (proudem klidne par A), to kdyz je obdelnik dole, kond 'zivi' aplikaci
No a kond ma nejaky vnitrni odpor - ten neustale tekouci proud par A
na nem dela vykonovou ztratu, produkuje se teplo, ....
Navic u nekterych zdroju je kond nevhodne umisten (zahriva se od
jinych teplych soucastek)

Co s tim delat? No asi nic, zdroj jinak nenavrhnete. Proste ESR s co
nejmensim odporem, pripadne par kondenzatoru paralelne. Kondy na 105
stupnu maji myslim nizsi seriovy odpor nez 'obyce' na 85.
Marek