nafouknuté kondenzátory ve zdroji

Ales Filip nostromo@khnet.info
Úterý Září 1 08:48:57 CEST 2009

Dobrý den,

Včera jsem opravoval svůj stolní DVD přehrávač. Začal špatně načítat
DVD, tak jsem ho chtěl rozdělat a vyčistit. Vyčistil jsem optiku, a
nepomohlo to. Všiml jsem si. že i trochu problikává displej. Ve zdroji
za trafem byla dioda, a za ní kondenzátor k zemi. Ten byl nafouknutý. Po
výměně začalo DVD fungovat normálně, přestalo mít i problémy s načítáním
DVD.

Takový blbý dotaz:
Proč se ty kondenzátory ve spínaných zdrojích nafukují? Měřil jsem
napětí, a to bylo nižší, než napětí napsané na kondenzátoru.
Co s tím, aby tam nový kondenzátor vydržel bez problému? Použít
kondenzátor s vyšší kapacitou, nebo na vyšší napětí? Dal jsem tam stejný
z jiného zdroje, takže doufám, že byl low ESR také.

S pozdravem,

--
Ales Filip      ICQ:64650313
Kutna Hora    Czech Republic