strasidelny dum ve Strasicich...

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Říjen 30 21:28:13 CET 2009

> Porad hovorime o ceske armade?
> Pokud vedle nestoji nejaky obri radar tak bych technologicke moznosti
> naseho vojska neprecenoval, nezapominejme jadro nasich vsevojskovych
> sil stoji a pada s poradovou pripravou, ta pokud mi je znamo zadne

Aby jste se nedivil. Byl jsem na vojne v roce 1998 a byl jsem dost
prekvapeny. Poradovkou nas buzerovali jen v prijimaci, stejne tak
rozcvickou. Zato dost zakladaku ucili bojove umeni Musado a podle vseho
ten co ucil u nas v nem byl dobry (taky za sebou mel sluzbu v KFOR na
Balkane). Nas ridice z toho vynechali ale kdyz jsme se v pulce vojny na
nejakem kurzu sesel se zakladaky od jinych utvaru tak jej ucili u
vetsiny utvaru. Ale pochopitelne zakladem zivota vojaka zakladni sluzby
bylo se nekde dobre zasit a tam stravit cely den a vecer jit na pivo a
ke konci odstrihovat krejcovsky metr.
Ovsem uz 5 let nemame zakladaky ale jen vojaky z povolani a pokud vim
vybaveni, vyzbroj a vycvik je vetsinou o nekolik radu jinde nez byl u
zakladaku.

Sice jsme stale jezdili V3Skou nebo T815. Ale treba spojari sli na kurz
druzicove komunikace (bylo to tesne pred vstupem do NATO, resp. smlouva
uz byla podepsana) ale museli podepsat neco o drzeni huby, navic tam
vybirali vojaky s dobrou znalosti nekterych jazyku.

Cili Bubakov (jak se utvaru ve Strasicich rikalo) a prostor Jince muze
byt vybaven necim podobnych jevu schopnym. A ona "firma" ACR muze tam
muze zkouset neco s moderni technologii.

Pavel